Upp i ottan

Nästa vecka åker jag hem till Norge på påsklov.

Först hade jag beställt flygbiljett på tisdag kl. 1700. Men nu har jag efter mycket velande fram och tillbaka med min Mamma ändrat min biljett till onsdag morgon kl. 0720 (!!!). Grejen är att jag ska åka upp till Trysil (skidåkställe) direkt från flygplatsen och joina henne och hennes kille där för att ha några trevliga dagars långfärdsskidor-åkning. Det är tydligen krångligare för min kära moder att hämta mig på busshållsplatsen i Trysil kl. 22 på kvällen än kl. 11 på tågstationen i grannstaden.

Detta betyder att jag måste kliva upp ung. vid kl. 0400 på onsdagsmorgonen. OH JOY! Om flygplanet dessutom är försenat (något som är relativt standard vad gäller Flynordic/Norwegian), måste jag vänta på flygplatsen i två-tre timmar innan nästa buss/tåg går.

Ibland känns det faktiskt lite snopet att M. flyttade från Märsta till söder om söder.

image53

Snark.

Kommentarer
Postat av: Esklin på pinne

Men nu har jag nära till Farsta Strand om du behöver ta bussen därifrån riktigt tidigt nån gång ;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback