Kolla in!

Min kompis Stina hade sin första riktiga konsert i Fredrikstad den 28de.

Här kan ni kolla in vad de sade om henne;

http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20061229/SPEILET/112290066/1028/AKTUELT

Hej hopp gummisnopp!

Då var man i Trondheim. Efter att ha strulat omkring med ett tonn baggage i centrum för att få vin och öl och så tills imorn, har vi varit och shoppat mat för 1000kr utan bil. Det var en typisk budget-bil vi hade; Hildes cykel. hehe....Såg lustigt ut iaf! ;)

Nu har vi ätit lördagsgröten, så ikväll blir det nog mycket lugnt tror jag...Sovit lite och relativt dåligt två nätter i rad.

Sista dagen i detta året imorgon. Konstig känsla. Det har verkligen gått snabbt tycker jag..
Nu är det 17 dagar tills min esklin kommer hem till mig...saknar honom!!

Trötter...

Igår efter Stina's konsert blev det fest. Hade egentligen tänkt mig hemåt rätt tidligt, men så blev det inte. Kom i säng efter fem nån gång imorse. Nu är jag ganska trött och huvudet känns som en bomullsklump. Köpt ny jacka idag. Vet dock inte helt vad jag tycker om den. Är osäker...Tyckte den var väldigt fin då jag såg den...Tänkte lite på det nån timme och bestämde mig för att jag ville ha den. Nu är jag dock ej så säker längre...Gaaaaaah! Kan man inte bara veta om det är rätt eller inte? Undrar på om det kan ha något med att jag är så nojig för ekonomin om dagarna...Fast denna köpte jag med ett presentkort som jag fick på Vero Moda. Blev lite orolig då jag fick ett presentkort på 400 i där i julklapp. Brukar aldrig hitta nåt där eftersom det brukar vara lite väl tajta storlekar...Och då jag idag hittade jackan där som kostade 400 exact kändes det lite "ment to be". Fast nu vet jag inte. Är så synd å bara slänga pengar i sjön...

Imorgon bitti bär det till Trondheim. Känner mig inte helt redo. Men det kan nog bero på att jag är trött och fortfarande måste packa. Skit också. Blir tidligt ikväll. Hoppast jag.

Nyår

...är snart runt hörnet. Lördag åker jag och bästisen Hilde flyg upp till Trondheim där vi planerar att spendera årets sista dag, och sedan för min del några av de första dagarna också. Sedan åker jag väl tillbaka till Fredrikstad den 4. Januari, och den 6. Januari kommer jag förmodligen flyga till Köpenhamn och sedan tåga vidare till Århus med bästisen Stina dit hon bor. Ska hälsa på syster-yster i Köpenhamn från 10-11. Januari, och åker sedan tillbaka till Fredrikstad IGEN. Den 15. Januari anländer jag Stockholm ungefär vid 18 på kvällen, och så kommer äntligen älsklingen hem den 16de på morgonen.

Planerna är stora mina vänner. hehe...
Ikväll ska min "celebra" kompis Stina ha konsert. Jag ska sälja biljetter till de (förhoppningsvis många) som kommer. Min betalning blir en reserverad plats långt fram ;) (Jag väljer dock att köpa min egen biljett för att stödja projektet. Kommer säkerligen få betald för det senare när hon blir riktigt celeber! :)


Jaja min kära, nu ska jag ut en sväng i skogen och promenera innan jag måste hämta min moder på jobbet. Ha en härlig mellandag!

Juldagen

Men hallå igen "alla" mina kära läsare...hihi...Hoppast ni hade ett underbart firande igår med god och härlig mat. Och kanske några klappar om ni varit snälla.

Jag stod själv för julmaten igår. Min syster-yster var för trött därför att hon hade jobbat. Men det kändes inte som att jag var själv egentligen jag hade två stycken som hela tiden hade en mening om hur saker skulle göras. Men, men...Det var iaf jag som gjorde det absolut mesta, och såsen stod jag för helt själv. Om jag ska säga det, gör jag en helvetes mycket bättre sås än även min farbror som är utbildad i själva ämnet mat. Det var roligt, och maten var en succé! Jag är hur grym som helst. Min mamma sa att nu måste jag göra detta åt Micke när han kommer tillbaka. Jaja, jag ska försöka nån gång... ;)

Nu tjatar Stina här - vi ska ut på juldagsprommis. Härligt med lite frisk luft..

Är det flera som känner sig lite förstoppade om dagen förresten? All den här feta maten och godiset gör att jag blir helt tung och jävlig i kroppen. Är så sugen på sallad....

Merry Christmas!!

Ja hörni, nu har julen kommit. Allt stress avklarades igår, och idag är det bara mys och lugnt. Inget mer stress ska få komma in under min hud.
Igår hade vi en ganska rolig lilla-julaftons middag. Vi hade julgröt till förrätt med mandeln i självklart! :) Det är en norsk tradition. Den som får mandeln får en liten marsipan-julgris i present...Tyvärr var det dock ingen som fick mandeln i den första portionen och då var det heller ingen som ville ha just mer gröt..Huvudrätten var Mamma's härliga quiche (paj) med sallad, samt ett fat sushi. Ganska rolig "jul" mix.

I dag klev jag upp vid 9, åt lite frulle, och sedan gick jag en lång promenad i skogen. På väg hem såg jag en hundbajsklump i diket. Det "konstiga" var att "korvarna" såg ut som en liten gubbe. Dessutom var den ju brun - så pepparkaksgubbe helt enkelt...disturbing....
Då jag kom hem var det julfrukost. Min mamma ville älda upp en härlig brasa i sin nya spis idag. Tyvärr är den ju helt ny, så att de första gångerna man äldar där i, kommer jättemycket rök från själva spisen (målningslacken och allt). Hela julfrullen satt man med balkongdörren uppe så man kunde andas...Det roligaste var då röklarmet gick av...Hahahah...vid turades om att fläkta under den så den inte skulle låta ;) Nu är jag hos Stina, och då jag gick hemifrån var det alldeles dimmigt i vardagsrummet från all röken....tihi! God jul kan man säga..

Hannah (min syster-yster) och jag ska stå för julmaten idag. Min mamma ska vara vägledare bara...Kan ju bli roligt. Vi har bestämt att vi ska lära oss hur man gör en traditionell norsk julmiddag. Bra å kunna! :D Om jag bestämmer mig för att bo kvar i Sverige sen, vill jag så absolut kunna laga till en norsk julmiddag...Det får mina gäster stå ut med i sånna fall ;)

Ännu en gång vill jag önska "alla" som läser detta en underbar jul. Jag hoppast ni får massor med härlig mat och presenter, samt en härlig julfrid med familjen....

Lilla Julafton

Idag har jag varit uppe rätt tidligt. Lite saker som måste fixas, och presenter som ska köras ut, så det var bara att sätta fart. Ska strax till Farmor en liten sväng tänkte jag. Se om det finns nåt jag kan göra en timmes tid för henne, sedan till Norun och hälsa på.

Ikväll blir det peppisbakande, samt dekoration av granen och dessutom ska vi äta julgröt. Hoppast jag får grisen!! Älskar marsipan.... mums!..

Annars hoppast jag alla mår bra! Ha en trefvlig förjulsdag - den sista av de faktiskt! ;)

Kolla förresten in min "celeb" kompis Stina;
http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20061222/SPEILET/112220046/1028/AKTUELT

Mini-lilla-julafton

Klev upp 0510 imorse då min syster ringde mig. Hämtade henne i grannstaden kl. 0610. Somnade igen vid 0730, och vaknade vid 11.30 igen då min mamma kom hem och bråkade helvetes mycket.
Åkte hem till pappa vid 12.30, och nu har jag tvättat två maskiner, ska strax starta igång en tredje. Har varit ute och sprungit/promenerat en timme, duschat, slappat, och strax ska jag äta middag och kolla på Dexter. Ikväll är det middag nr. två hos mamma, och sedan antagligen en liten tv-kväll med tjejerna. Vamp ska spela konsert i tv, så vi tänkte kolla på det. Annars inte så mycket som händer. Typiskt lov-känsla. Ganska najs faktiskt...

Vill önska alla ett härligt julfirande, hoppast det blir underbart för er!

PS. mmmmpussss!

Glid-skor

Det är halt så in åt helvete ute! Missta mig inte, det finns ingen snö. Det är bara att luften är så fuktig så när det är minusgrader här så lägger sig ett lager av frost på backen som blir så svinhalt så det finns inte. Har varit massor av trafikolyckor här på akuten, och imorse på väg hit till akuten mellan sex och halv sju trodde jag inte jag skulle komma fram. Tänkte bara hur tacksam jag var att jag inte ätit något sedan 22 igår kväll ifall jag skulle trilla omkull och bryta ankeln. Då hade jag iaf fått opererats inom de sex nästa timmarna istället för att ligga till avsvällning i tre dagar innan operation.

Det var ganska roligt efter att ha glidit mestadels av vägen hit, och jag kom ner till stan. Då var det så att alla gick omkring på gatan som ankor. Hahaha...Såg väldigt lustigt ut! ;)

Annars är det sista dagen här idag, och det är jag mycket tacksam för. Efter kl. 15 idag har jag riktig jullov!!! weeee!! Det som är lite småpissigt var att jag var så himla trött imorse, och nu när jag kom hit visar det sig att min vägledare inte börjar förrän 8 idag..jag kunde ha sovit en timme till...gaaah! men skit samma. Imorgon måste jag kliva upp vid fyra för att hämta upp min syster-yster i grannstaden. Hon kommer med bussen kl. 5. Men sen! Dagarna efter kan jag sova så länge jag bara vill! juhu!

Nu är det snart jul!!!!

God jul till alla.

Praktik dag 3

Idag är jag på kirurgisk akutrum. Det innebär att de patienter som kommer in med frågetecken om operation, kommer just hit till oss. Det är stökigt och lite kaotiskt, så man blir ganska trött i huvudet när man försöker ta in så mycket i så sånt kaos! Men, men...det går och jag har det bra här idag. Det är trevliga sköterskor jag jobbar med.

Klev upp vid 9 idag och gick upp till Stina vid kvart i 10. Sedan gick vi ut på en promenad till skogen där vi sprang några varv kring en av sjöarna. Sedan promenerade vi hem igen. 1 1/2 timme var vi ute, och det var jätteskönt. Efter var vi hos Stina och åt lite mat innan jag gick hem och duschade innan jag skulle komma hit till akuten. Rätt najs dag, fast jag ser fram emot morgondagen vid 15 då jag är färdig med denna jäkla praktiken och heller kan njuta av lite jullov! FAN VA GÖTT!!!

Nu är det snart jul!!! WEEEEEE!!!! :D

(P.S. mmmmmmmpuss!  nn nn nn nn nn nn nn nn nn NN NNN NNNNNN NNNN NN!!!!)

Praktik dag 2

Lite mer intressant nu. Har en annan sköterska idag som vägledare. Han heter David och tycker att jag borde kunna göra allt möjligt här, så jag har något mer ansvar nu; puls, syreupptag, hj.frekvens, BT och EKG är det jag gör när en ny patient kommer in här till medicinsk akutmottagning. Känns lite roligare, fast då han frågade om jag kunde sätta en kanyl satte jag gränsen. Jag tycker inte att patienter ska utsättas för det när jag bara gjort det en gång förut i mitt liv, för ett och ett halvt år sedan. men men, lite roligare idag även fast jag är ganska så trött.. Ikväll funderar jag på om det blir firande av Vincent (min kusins son) med familjen. Hoppast det är okej att jag bara dyker upp med en liten present och får lite god mat utan att ha pratat med de först ;) Äh, jag borde kanske ringa och säga till att jag kommer..eller? Kanske lite artigt ;) Annars har Stina kommit hem inatt, och Hilde kom ju som sagt hem i söndags, så nu är de mest vesäntliga hemma. :D Tror också Wanda dyker upp imorn, dessutom ska jag träffa Norun en av dagarna. Kommer bli kul! Hoppast bara jag får tillräckligt med tid för alla nära och kära...Julen är ju så familjinriktad, så det kan av erfarenhet faktiskt bli en hel vecka över julen där som jag inte hinner träffa de...Tråk-bråk! Nu ska jag mäta BT igen på 2 sängen. Hej hopp gummisnopp!

Praktik

Sitter nu på akuten. Det har gått en timme. Jag är såå jävla uttråkad (blääh...). Och när jag blir uttråkad blir jag röksugen (BLÄÄÄH!!!). Ska vara här i 6 1/2 timme till (BLÄÄÄÄÄÄÄÄHHH!!!!!). Och sedan tre dagar till efter det.. Fan också. Hilde är hemma, Stina kommer imorgon bitti - JAG VILL BARA HA LEDIGT OCH MYYYYYSA MED MINA VÄNNER I FÖRJULSTIDEN!! Istället har jag gjort så att jag får ledigt när alla andra har åkt här ifrån istället. Låter ju jävligt smart menar jag, men det fanns en tanke med det; att jag skulle kunna åka med de till dera respektive studieställen (liiiiite semester iaf...)

Nu ska jag återgå till lotsas-intresserad.


Mmmmmpuss!!

Söndag

Tänkte att jag strax ska gå bort till Farmor och se om hon behöver hjälp av mig på något sätt.
Annars ska jag på konsert ikväll med Bjørn Eidsvåg. Han är en jättefin norsk musiker som gör jättefina låtar. Min kompis Hilde går ju på musikkonservatoriet i Trondheim, där hon går sista året som bratschist. Hon har faktiskt nu turnerat med honom ett tag och ikväll är de i grannstaden, så hon har fixat gratisbiljetter åt min mamma och jag. Mamma blev ju helt galen då hon hörde, hon ser jättemycket fram emot den här konserten. Jag också för den delen, Jag har fortfarande inte sätt Hilde spela i konsert. :)
Min bästis är på spelningsturné med en ut av Norges främsta artister!!!

Ser inte fram emot morgondagen, och de kommande tre dagarna efter det. Jag har praktiktjänstgöring på akuten fyra dagar...bläääääääh! Men, men...Bara att få det gjort! Och när jag gjort detta, kommer jag ha gjort 6 veckor det här året. Alltså hälften av vad jag behöver för hela utbildningen. Det är dock lite jobbigt, för nu känns det som att jag "spenderat upp" mina kontakter lite. Iof, har jag inte alls använt min Mamma som kontakt, men hon jobbar på operation, och där är de förbannat strickta med vem dom tar in. Oftast bara läkare studenter, och sjuksköterskor som ska bli operationssköterskor....Men min mamma har sagt att jag ska skicka in en ansökan iaf, dock UTAN att nämna hennes namn som en kontaktreferens....
Vi får väl se vad som händer...Har ju ca 5 veckor efter jul som är disponerade till praktiken..Tror dock inte jag kommer få gjort något då - Om inte jag får ett erbjudande i vecka 1 eller 2. De andra veckorna vill jag vara i St.hlm. Orkar inte lämna min esklin något mer för stunden..

Jaja, då var det Farmor nästa!

Kram på er allihopa! Hoppast julförberedelserna går som smort....


Fixar-andan

Nu är man äntligen hemma. Tog lång tid igår att komma hem. Var helt slut igår...Blev en låååång dag.
Men nu är man hemma! Idag har jag handlat klart till alla julklappar, så nu gäller det att bara slå in allt och lägga viss bilder i ramer osv. Är nu hos Pappa för att hämta posten (så att man kan få pengar!!!!), hämta några fotoalbum och komma in på internett. Samt för att hämta bilen givetvis..Muahahahaaaaaaa....
Jag är en lat liten jävel! ;) Ska ut och springa sen tänkte jag. Känner att jag behöver det nu, även fast jag har liiiiiite ont i halsen.

Den roligaste saken hände igår. Jag träffade en norsk kille som går i ettan i skolan igår på arlanda. Vi skulle ta samma flyg, så jag satte mig med honom. Jag har pratat med honom några gånger förut, men inte riktigt har hans namn fäst sig vid mig. Hans ansikte har kanske varit lite känd för mig, men inget som jag lagt vikt vid. Vi började prata om ganska mycket eftersom vi hade bra med tid. Jag frågade hur gammal han var. Han var 29. Jaha sa jag, vad har du gjort innan du började i den här skolan? Det ledde fram till att han visade sig vara en tidigare sångartist här i Norge som blev ganska poppis för ung 5 år sedan. Jag hade inte känt igen honom alls - Men då han sjöng refrengen till en av sina låtar, visste jag att jag hade hört den förut. Och då jag frågade hans namn igen och han sa Vincens - Då kopplade jag helt plötsligt. Det var lite pinsamt, men sen pratade vi om helt andra grejer och glömde bort det..

Nu är det jullov!! HALLELUJA!!!
Ska ut o springa sen. Blir jävligt nais!


mmmmpussss! :)


Hemfarten!

Om ca 1 1/2 timme ska jag lämna Ingentingskogen i ungefär en månad. Det ska bli helt okej, fast lite ångest känner man ju...Detta är trots allt mitt hem!

Glad i dag! Har varit en tokfia på jobbet idag. Hon trodde nog jag hade wurpat helt. Sjöng falskt och högljudt med lugna favoriter, och diskborsten var min mic. "Vad säger din pojkvän när du uppför dig så där?" frågade hon. "Jag tror det var därför han blev kär i mig!!" svarade jag. ;)

Saknar honom! Ganska så mycket!!
Men nu ska man inte fokusera på det, utan att jag ska få åka hem idag och jag kommer se min mamma ikväll. Det kan ju bli trefligt.

Aja, nu ska jag äta pizza, packa sista rest, lägga blommorna i diskhon, och sen är det HÄRRÅÅÅÅÅ SVERIGE!!!!

Lyckligt lottad

Gårdagen var ganska så emotionell. Tror jag saknar min pojkvän ganska så himla mycket. Jag brukar ju gå till honom först när någonting händer. Han är alltid där för mig när jag behöver honom, men nu som han inte finns ens på kontinentet är det så jävla svårt. Jag måste handtera alla saker själv. Men det är ju nyttigt för mig att ta reda på att jag kanske gjort mig alldeles för beroende av en annan. Dessutom har jag väl nu klarat av att putta bort honom från mig. Tror nog han är lite leds på mig. Det känns iaf som han borde vara det.. :(

Jag får vara tacksam för en sak. Det finns tydligen ärliga människor kvar här i världen. I går var jag säker på att pengarna var borta för "alltid" så att säga. Men idag bestämde jag mig för att gå till banken i vilket fall som helst. Tänkte att jag iaf inte skulle förlora annat än lite tid på att se. Jag fattade inte min egen lättnad och tur då hon sa att någon visst hade lämnat pengarna. Jag fick tillbaka de samt ett visitkort från han som lämnat in de. Först gick jag till skolan med pengarna och betalade för den vansinnigt äckligt dyra rocken, och sedan gick jag tillbaka till Solna C. Där köpte jag en chokladask, slog in den och skrev ett tackkort till Orhan, promenerade bort till kämtvätten och frågade efter honom. Han fattade precis vem jag var på en gång då jag kom in dörren. Han berättade att han hade hittat pengarna och sedan stått kvar en stund för att se om någon kom tillbaka, men han gav upp efter ca 15minuter, gick in och lämnade de i banken för sedan att gå till jobbet. Men han var glad att jag fått tillbaka de.

Mitt förtroende till människan har blivit något återställd - önskar bara det fanns flera som Orhan.

Skickar med en puss och kram till min älskade som finns nere i värmen..Hoppast du verkligen njuter och har det hur skönt som helst!

Ur balans

Detta har nog varit den värsta dagen jag haft på väldigt väldigt länge. Jag kan inte ens komma ihåg någon dag då jag varit så långt nere. Tårorna har legat i en stor klump i halsen hela dagen. Det började då jag stod i duschen på morgonen. Jag kände verkligen att detta inte var dagen, och önskade genast att den skulle vara över. Sedan när jag gick till skolan tog jag ut 600 kronor från bankomaten för att jag skulle betala för min rock. Då jag kom fram till skolan kände jag mig bara allmänt låg. Helena tyckte jag såg lite vissen ut - och det stämde säkert.

Klinikdagen började i receptionen med de vanliga receptionsgöromål. Då Malin kom upp vid 10 gick jag för att hämta pengarna som hon skulle få för rocken. Jag kände genast att något var fel då jag tog upp plånboken. Jag behövde inte ens leta panisk i alla fickor. Jag visste vad som hade hänt. Jag hade stoppat in kortet i bankomaten, tryckt kod, tryckt in 600 kronor, godkänt, tagit ut kortet, stoppat det tillbaka i plånboken och gått därifrån.

Huvudet är inte på plats. Det känns som att jag lämnar kvar det hemma varje gång jag går ur dörren. Jag kan inte koncentrera mig, jag kan inte fokusera, jag vill inte vara kvar i Stockholm, men jag inte heller åka till Norge. Jag vill bara ut och bort från allt. Ta ledigt från allt i mitt liv, eftersom jag nu inte ens orkar tanken på plugg, att bli kiropraktor, träna, träffa kompisar. Ingenting är tilltalande. Jag vill bara så lång bort som det går att komma på obestämd tid. Känslorna är en enda stor röra också. Jag gråter nästan jämt.

Vad är det som är fel på mig? Jag vet inte om det är någon bra ide att åka bort heller. Det känns som att man bara flyr från alla problem som ändå kommer finnas kvar när man väl kommer tillbaka. Jag vet inte heller om det skulle göra mig lyckligare. Just nu känner jag ingen glädje heller vid tanken att åka bort.

Men stannar jag här i norden en minut längre, kommer jag å kvävas.

Emotionell

Dagen idag har varit känslomässigt konstig. Jag har varit euforisk och glad, längtande, bitter, sorgsen, arg, självömkande och desperat.

Sedan bestämde jag mig för att skita i städningen och gick ut på en 2 1/2 timmes promenad med Björn. Det var så skönt. Jag fick utlopp för alla känslor genom att prata om allt möjligt och ingenting. Nu är jag bara helt tömd. Luften har gått ur mig och jag är supertrött. Det ska bli skönt å sova nu. Jag har fortfarande längtan och bitterheten i mig, men inte i så stor grad. Nu är jag mest bara slut i huvud och kropp.


Avsked

Efter en underbar helg med min älskade, var man tvungen att vinka hejdå till honom genom säkerhetskontrollen på Arlanda. Det var blandade känslor för min del. Det gjorde lite ont att släppa honom i visshet om att vi inte kommer ses på fem veckor, men jag grät inte! Jag kände av klumpen i halsen, men inga tårar som jag egentligen hade väntat mig. Dessutom känns det som att jag själv verkligen behöver en sån där resa snart innan jag vållar mig själv skada, men men...Det blir min tur en gång! Samtidigt var jag glad! Jag var jätteglad för hans skull, och självklart hans föräldrar och kompis Fredrik. Micke har verkligen förtjänat den här semestern - Gudarna ska veta att han har jobbat hårt för den, och jag hoppas verkligen den blir underbar!

Men nu ska jag berätta lite om den underbara helgen vi har haft! I lördags träffades vi i stan med hans kompis Fredrik och Fredriks tjej Elin. Vi åt oss goda och mätta, och sedan promenerade de två paren hand i hand till, och omkring i Gamla Stan. Det var supermysigt sådär i Decembermörkret. Av två Gottlänningar köpte vi varma och färskt brända mandlar som var jättegoda. Vi tittade i fönster och kollade in julmarknaden, där vi tjejerna fick var sin presentpåse med en gullig nalle i ;) Dessutom fikade vi i en ganska så trevlig källare vid namn Kaffekoppen. Den var en tillhörande del till caféet som heter Chokladkoppen. Efter detta var vi ganska så trötta, och åkte hem.

Senare på kvällen hade jag och Micke en superhärlig och romantisk afton med bubbelbad i hans badkar. Vi tände värmeljus i hela badrummet, lyssnade till stämningsmusik och delade en flaska nerkyld rosévin. Sedan njöt vi av varandras sällskap med tystnad och prat...Men om ni tror att det tar slut där, tar ni skamligt fel!

Söndagen hade Micke sagt att han hade en överraskning åt mig. Hela dagen slappade vi och hade det ganska så skönt. Vi öppnade även varandras julklappar! Senare på kvällen åkte vi in till stan. Överraskningen var att han hade bokat ett bord på resturangen Gondolen. Julbordsmat för två. Så fick vi vårat julfirande tillsammans ändå :) Och vilket firande det var! En fantastisk julbordsbuffé som innehöll allt man kan tänka sig av underbar mat som hör julen till. Vi åt kalla godingar till förrätt och sedan en fantastisk god huvudrätt av varm mat. Efterrätten var ett kapitel i sig själv. Ett stort bord av vad som kändes som oändligt många olika och härliga sötsaker. Mellan varven passade vi på att njuta av utsikten och varandra. Efter maten var vi mätta och glada och en promenad i kylan kändes passande från Slussen genom Gamla Stan och till T-centralen innan vi tog tåget hem till Micke. Vi somnade på ett skott känns det som, och det var underbart att kramas med honom hela natten. Detta var verkligen en kväll jag kommer minnas i lång tid framöver. Ingen har någonsin gjort något sånt för mig. Det kändes helt overkligt att någon tycker jag var värt detta. Min man, han är underbar han, och jag älskar honom. Väldigt mycket.

 

Saknar dessutom.

  

Själve Fan!

Nu har jag varit förkyld sen i lördags. Jag är skittrött på det. Så jävla trött så jag nästan blir tokig. Det mest förbannade är att eftersom jag bara är förkyld från halsen och uppåt, så är resten av min frisk på väg att bli tokig eftersom att jag inte har tränat sedan i lördags. Jag är så fruktansvärt rastlös så jag nästan kreperar. Det kryper i benen....Heeeeeeela tiden...

Dessutom är jag förbannad. Fast på mig själv. Men jag tar ut det på andra.
Varför i helvete måste jag alltid klara allt själv här i världen? Aldrig kan jag tillåta mig själv att be om hjälp från någon. Sedan lägger jag så jävla mycket press på mig själv att den enklaste uppgift blir som att försöka klättra upp Mount Everest. Hur länge skall jag hålla på så här? Jag blir snart tokig...