Rastlös..

Rastlösheten i mig har blivit större igen..Jag tror jag har kommit på varför..Jag saknar något..
Jag känner mig vilse. Istället för att lyssna till hjärtat har jag försökt tänka och analysera mig fram till vad som är rätt för mig.

Jag kommer ihåg då Grönqvist sa att människan tar sina val baserad på rädsla. Jag tror han har rätt. Man vågar inte följa sitt hjärta, och man vågar inte lita till sin magkänsla. Därför blir man vilse. Det kräver mycket mod att våga ta alla val i sitt liv baserat på sitt hjärta. Mitt liv hade förmodentlig sätt mycket annorlunda ut om jag hade gjort det. Jag tror inte jag hade varit så rastlös om jag hade gjort detta.

Tyvärr har jag nu förlorat min inre kompass; jag har gått vilse. Jag vet inte längre vad som är rätt eller fel. Jag vet inte längre vilka val jag ska göra för att jag ska bli lycklig. Ibland tror jag också att man förtränger sitt hjärta. Därför att man vill att något ska göra en lycklig, även om det inte blir så. Dessutom vill man inte såra andra människor kring sig. Men det är oundvikligt ibland om man vill vara lycklig i sig. 

Jag önskar att jag kunde hitta tillbaka. Jag önskar att jag vågade följa mitt hjärta och lita till min magkänsla.

Jag önskar att jag vågade vara lycklig.

Lugna puckar...

Dagen idag har varit lugn. cool-lugn. Slöat bort hela dagen framför tv'en. Sen har vi varit ute på landet, grillat, druckit, ätit och promenerat i den fria natur. Höjdpunkten var ju då man fick gosa med två kattungar som vart födda tre dagar sedan. Tänk vad roligt det blir om några veckor då de blir lite större. Det ser jag fram emot..

Imorgon är första av ett 7-dagars jobbmaraton. Men, det blir iaf 53 timmars lön innan Koster. Fy vad helt underbart skönt det ska bli att komma ut dit...Vänner, vin, god mat och mycket förhoppningsvis sol och sköna dagar.. Kanske även ett besök att få?... ;)

Nej, nu är det film med tjejerna. Film och godis. Ett perfekt avslut på en ledig, lugn och slapp dag..

Stockholms-abstinens..

Jaha jah...Då var ännu en sommardag överstökat..Idag kände jag att det gick lite lättare att jobba än igår. Det tar jag som ett gott tecken! Då börjar man vänja sig vid det. Är dock inte så nöjd med hur min rygg pallar detta. Känns som att jag behöver  en flexionsjustering genom alla segmentet L1-S2.

Jag känner mig fortfarande ensam. Vet inte riktigt vad det är. Har aldrig haft den känslan här hemma i Fredrikstad förut. Det är ju här jag hör hemma! Det är här mina rötter är, min familj, mina allra närmsta vänner och den lilla staden där jag känner vart enda lilla hörn. Jag känner hur jag är beroende av socialt liv varje dag med mina kompisar för att palla. För att känna att jag har något här att göra. Men jag tror faktiskt jag måste erkänna nu att mitt hem, mitt liv och min värld i stort nu är i Stockholm. Där har jag en "purpose" i livet.
Jag hade ju tänkt göra praktiktjänstgöringen här hemma, men jag vet inte om jag pallar vara här längre än till september. Jag måste ju tillbaka till Stockholm i början av september, men sen börjar ju inte undervisningen förrens 13. Oktober.  Ska jag verkligen palla vara här då i en månad extra när alla mina vänner åker tillbaka till sina studieställen? Jag vet inte om jag orkar faktiskt...Men om jag nu får praktikplatser här, då MÅSTE jag ju bara ta de...Är ju inte som att det finns så många platser att man kan välja direkt.

Jag saknar.

Trötter..

Jaha ja..då var första dagen på jobbet över..Det gick bra. De första tre timmarna gick jäkligt snabbt eftersom att det var så mycket att göra, men sedan lugnade det ner sig..så jag snek åt mig en 45minuters matrast (istället för mina lagliga 20minuter..muahaha...)...Sedan lotsades jag göra en massa nyttigt medan jeg egentligen inte gjorde något nyttigt överhuvudtaget, utan åt godis och kollade fotbolls-vm. Men jag har iaf rört på mig minst 5 timmar idag bara på jobbet! :D Så jag kanske gjort upp för mig det godiset jag åt på jobbet, samt chokladen och cheeze doodles som jag åt hos Hilde efter jobbet, samt också den mörka 85% chokladen jag precis stoppat i mig två bitar av. tihi....vilken självrättvisa jag har!

Jag saknar något.

Sista semesterdagen...

Detta har varit en relativt trevlig dag. Åkte med Mamma och syster till Svinesund (svenska gränsen) och handlade mat och lite annat. Köpte en söt liten sommartröja på indiska samt tre par nya örhängen och en läppglans. trefvligt, som Helena ville sagt. På vägen hem fick Mamma för sig att vi skulle köra en annan väg därför att den ju måste vara kortare. Jaha ja, det tog bara ung. 25 minuter extra.
Kvällen har jag spenderat med tre goda vänner på en uteservering med öspös regnväder..Det var jättetrevligt...Hos de kan man vädra ut alla frustrationer...Hoppast verkligen det regnar ifrån sig nu innan vi åker på Koster. Då vill jag ha fantastiskt solsken HELA tiden. Det vore kanon. Jag tycker vi förtjänar det faktiskt...

I morgon är det fönsterputs och nya gardiner som gäller hos Farmor. Dessutom ska jag jobba min första dag på akuten kl. 14-21.30. Hoppast det blir roligt...

Suck, suck suck...känner mig allmänt premenstruell och förvirrad och konstig om dagarna....Har ju ett något stort beslut framför mig som inte är så lätt..Jag vinglar mellan ena ytterpunktet till det andra...Har förlorat mitt inre kompass känns det som...Vet inte längre vad som är rätt eller fel. Jag önskar bara jag kunde ta ett val och stå för det, även om det kanske innebär att jag väljer något som känns fel för en annan. Jag tror att 9 dagar på Koster kommer göra gott. Jag hoppast det iaf.


Latis...

I natt har jag sovit i 10 timmar. Jag känner mig väldigt utvilad. haha. Var inte trött då jag vaknade iaf. Det är ju skönt. Detta är sista semesterdagen. Imorgon börjar jag jobba på akuten igen. Hoppast det blir kul. Nu ska jag definitivt komma igång med duktigare ätande så jag blir av med min "fatsuit" en gång för alla.

Jag är solbränd på magen, på låren och i ansiktet. Hur mysigt som helst.


Midsommar över..

Micke åkte hem idag. Det har varit trevligt att ha honom här. Midsommar var jättetrevligt uppe hos min kompis Stina. Med grillande, öl och jordgubbar...

Bara idag och imorgon igen av semesteren så börjar jag jobba för fullt! :D Ska bli lite skönt att komma igång...Lite rutin i livet!

I eftermiddag har jag och Stina solat samt sprungit i skogen. Vi har varit jätteduktiga. Nu har vi precis ätit fruktfat tillsammans med Hannah och Christer. Nu e det dusch och så är det ut och fika! :)

ÄNTLIGEN!

..är det sol...jaja, inte helt molnfritt, och det blåser ganska fritt, men det regnar iaf inte! Tack och lov. Idag ska vi till Gamla Stan en sväng..Kolla runt lite. Ikväll ska det drickas öl tror jag. Något iaf. Trefvligt.

Jag blir tokig!

Fan vad jag hatar regnet! Visst är det skönt ibland, men när det bara är regn, regn, regn, regn så kan man faktiskt bli tokig! Man har suttit inne hela dagen, och jag är så rastlös så jag nästan kan gå från vättet. Just nu känns det som att ingenting fungerar som det ska, blir gaaaalen!

Rysig bio..

I dag har jag varit på bio. The Omen. Den var riktigt äcklig. Lite så där mysko och vidrig med spel på djävulens återkomst. Hoppast på att få sova inatt. Imorgon kommer Micke på besök. Hoppast det blir bra...

Sommardag i spöregnets tecken

Idag har jag kollat film, promenerat i en och en halv timme med Hilde, varit hos vetrinären med katten, samt fikat med Stina och Helene, och ätit pizza med de här hemma...
Ganska så trevligt, men jag är rastlös känner jag...Nu för en halvtimme sedan började jag fixa här hemma. Imorgon tror jag att jag ska städa här. Det är inte så vackert direkt. Min syster kommer också hem imorgon från Köpenhamn. Då hoppast jag att jag kommer få goda och nyttiga middagar varje dag...

Måste dock tillägga att jag tycker det är bättre med spöregn när det först regnar än så där fånigt mesregn..
Så det så!

Och sommaren är igång..

Ikväll har jag, mina två bästa kompisar och mamma varit hemma hos sistnämda på middag. Så otroligt god tre rettars, samt massor av vin och fantastiska samtal. Helt enkelt underbart! En perfekt, officiell start på sommaren. Vi hade så trefvligt och pratade om allt som är viktigt i livet. Tårar och skratt. Livet är gott ibland. Nu är jag full och trött..Ska bli underbart att nalla kudden ikväll tror jag.
Det är otroligt hur gott det luktar av asfalt när det regnar. Hilde och jag cyklade hem nu i små-regn, och det är så skönt! Det luktar helt underbart faktiskt. Och jag var så lycklig. Men jag hoppast på vackert väder nu när jag får besök i veckan..Det vore bra.

Kolla in!

En av mina bästa kompisar Stina har blivit intervjuad av den lokala tidningen här i Fredrikstad;

http://www.f-b.no/apps/pbcs.dll/article?AID=/20060617/SPEILET/106170014/1028/AKTUELT#


Moln, moln, moln...

Nu när jag vaknade hann jag bli ganska besviken..Hade väntat mig en till dag på balkongen i evigt stekande och slappande...Men näh! Molnen har kommit över oss, den otroligt härliga sommarvärmen har lämnat oss..
Idag SKA jag ut och springa, och sen ska jag åka ner till stan på min pappa's älskade cykel. Jag hoppast på att  hitta lite somriga kläder...Men så är det alltid så att när man väl åker in för att köpa något, då hittar man aldrig något. Typiskt. Men jag är vid gott mod. Jag ska försöka, och därmed risikera att jag slänger bort värdefull sommartid. Men som sagt - Det är molnigt.

Dum i huvudet!

Jag har tappat bort katten! Hon var hos veterinären idag och fick narkos. Hon skulle klippas, få vaccin, och fixa tänderna...När jag kom hem lade jag henne i badrummet, sedan åkte jag till stan för att klippa mig. När jag kom hem verkade hon lite piggare, men hon hade kräkts och kissat på golvet. Jag spärrade av alla utgångar och gick igång med att torka upp efter henne. Då jag var klar var hon borta! Nu har jag letat överallt i hela huset, och katten är helt borta!! Hur är det möjligt? hon är ju inte ens klar i huvudet? stackars kissen ligger kanske någonstans helt avsvimmad med vatten och matbrist!! HJÄLP!!

Nästan i semestermodus..

Dagen idag har gått åt att ligga i solen och tjabba med min bästis Hilde. Vi har ätit lunch, och nu äter vi alla goda frukter som kan tänkas....sååå skönt....börjar slappa av lite, men behovet att springa börjar eskalera...röra på sig lite vore inte helt fel!
Vädret är iaf helt underbart här i Fredrikstad...Semester i tolv dagar till, sedan börjar jag jobba...

Ledsen..

Jobbig dag idag..men det är så konstigt hur mycket bättre man känner sig när man träffar sin bästa kompis..Det är så skönt att man kan komma till dessa och inte behöva förklara så mycket, utan bara vara och vara förstådd...Tack gode Gud för mina bästa vänner...Utan de hade jag aldrig klarat mig..

Rastlös i sommarsolen..

Mina vänner här i Fr.stad är upptagna idag...Och jag är uttråkad. Hade tänkt att jag skulle sola lite och läsa i en bok. Dock är jag hemma hos min pappa, och här har han alltid saker man kan göra. Gårdagen och dagen idag går på; "jag tänkte vi skulle..". Så igår var jag i Sverige, hjälpte honom att röja garaget och sedan rymde jag till mamma på kvällen. Promenerade upp till Stina, åt choklad och såg på tv med henne hela kvällen. Idag vaknade jag i mammas tomma lägenhet (hon jobbar), och tänkte att jag nu iaf kunde få frid att göra som jag ville, dvs ligga i solen och slappa...Då blev jag givetvis väldigt sällskapssjuk, så jag åkte hem till pappa ändå. Och nu sitter jag alltså här och lyssnar till "BLA BLA BLA BLA BLA". Det blir inget solande på mig idag, för han har bestämt att vi ska köra och köpa en grej.
Jag får se sakerna från den positiva sidan; Det blir nog ingen hudcancer på mig detta året iaf. haha. Dessutom får jag försöka vara så positiv som möjlig, han åker ju trots allt till Thailand imorgon och blir borta hela sommaren. Nais!

Slutstationen är nådd

Det tog sin tid att komma hem till Fredrikstad den här gången. Igår kväll hann jag precis INTE tåget till Fr.stad kl. 21. Jag var trött och hungrig. Dessutom orkade jag inte ens tanken på att vänta på tåget kl. 22, och ej heller resa mer för dagen. Då ringde jag kompisar, packade en liten väska, slängde bagaget till förvaring, köpte käk och åkte hem till Maren. Jag hade nog åkt hem hade det inte varit för att Stina och jag skulle på avslutande operakonsert för studenterna vid operahögskolan i Oslo dagen efter (alltså idag...eller även igår om man nu ska vara särskilt nogrann). Tänkte att jag lika gärna kunne spara 242 kronor på tåget tur och retur vid att stanna i oslo över natten.

Idag har Maren och jag legat på en gräsmatta. Mellan massor av höga hus. Inte ens tecken till luft nånstans. Hon har tenta i biokemi och cellbiologi på torsdag (hon går 2:a semestret på medicin-studiet), så jag förhörde henne under en timma. Sedan var jag bara tvungen att gå in. Det var helt förjävligt varmt så jag trodde jag skulle dö. Ikväll har det varit en jättebra konsert, sedan en öl, sedan tåget hem till Fredrikstad. Och ÄNTLIGEN är jag här. Helt jävla otroligt. Kändes som att jag aldrig skulle komma hem.

Näh..Nu är det nog kvällen. klockan är 02:28.
Ska nog kanske sola lite imorgon. Kanske läsa lite i en bok. Fullt projekt med omställning till semestermodus på g.

Tvättstuga memoarer..

Snart ska jag sitta 7 timmar på tåg. Då har jag lyckligtvis med mig förmiddagens ljuvliga minnen medan världen "wooshar" förbi mig på utsidan...

Det är sommar nu. Sommar, sol och lov. Hejdå stockholm!

Snart hejdå till Stockholm..

Igår tog jag farväl med min lägenhet, sedan mina klasskompisar på avslutningsfesten. Och imorgon är det farväl till Micke och Stockholm...
Känns lite konstigt att lämna det som nu är hem för min del...Det var faktiskt lite jobbigt att lämna lägenheten igår...kände mig lite upprörd..Jobbigt var det definitivt inatt då jag var supertrött och bara ville sätta mig på tunnelbanan i 7 minuter och sedan vara hemma...Men nej! en timme och en kvart satt jag på bussen till märsta..Även om Stockholm nu är mitt hem, har jag inget hem här förrens 1.september. Så hem till Fredrikstad bär det imorgon. Ska bli skönt å komma bort. Detta året har varit häftigt från september tills nu på personligt plan. Något har hänt i princip hela tiden. Sommaren kommer nog ge mig möjligheten att smälta allt som hänt och hjälpa mig att ta reda på vad jag vill.

Nästa gång jag skriver är jag kanske i Fredrikstad. Vet ännu inte när jag åker imorgon. Helst vore ju morgonen bra, men jag orkar inte stressa imorgon bitti. att sitta på bussen mitt på dan är jobbigt det också. Om jag ska bussa, vill jag helst ta nattbussen...


Sommarlov dag 2

Jag röjde lägenheten igår från kl. 10-21.30 (kanske inte lika effektivt hela tiden), och det märktes i kroppen. Då klockan var 22 var jag helt slut, och bäddade ner mig. Vaknade idag kl. 6. Tänkte att jag fick sova lite till eftersom vi ska festa ikväll. Usch, egentligen är jag mest sugen på att bara ligga i en soffa och slappa. Bara titta på film och mysa utan dåligt samvete. Fast jag har dåligt samvete för något i vilket fall som helst. Vet inte riktigt vad det är, men jag tror kanske att det kan vara en generell svårighet att komma ner i varv. Man är fortfarande fast i känslan att man borde göra något bra och man borde plugga något. 

Vanligtvis brukar jag inte ha problem att ta sommarlov, för jag har jobbat så hårt och prässat mig själv till sista lilla droppe, men i år har jag ju infört ny studieteknik. Jag pluggar bara det jag tycker är roligt, intressant, nyttigt och jag pluggar bara det jag orkar varje dag. Kanske högst 3 timmar när jag tidigare kunne plugga upp till 8 timmar pr dag. Då kände man verkligen att ett sommarlov kom lägligt och att man kunne slappa så mycket man ville. Men jag har faktiskt lite svårt att vänja mig vid min nya ordning. Just nu känns det som att jag inte alls pluggade bra detta året och att jag då förtjänar ett straff i form av att plugga mer. Detta året är jag ju fortfarande relativt pigg efter skolårets slut. Förra året var jag helt nerkörd i diket i två veckor efter sista tentan. Kommer ihåg att jag var tvungen å vila hela tiden och sova massor varje dag för att komma upp på rätt nivå igen. Förmodligen är det kanske bättre att göra som jag nu gör så jag inte går i väggen längre, men det känns inte som att jag "förtjänar" att klara mig och göra det bra i skolan nu som jag inte lagt ner så mycket tid och energi detta året, utan prioriterat mycket socialt istället. Dock ska det sägas att jag trivs mycket bättre i Stockholm, och att jag nu mår bättre psykiskt....Det är bara det att jag alltid varit en pedant och en som jobbar hårt - hela tiden! Annars duger jag inte. Hmm...Kommer väl ta lite tid innan man vänjer sig, blir ju som att ändra livsstil på något sätt.  

Jaja...I vilket fall som helst har jag sommarlov. Om någon timme ska jag ringa skolan och få veta om jag har klarat mig eller inte. Kommer nog känna adrenalinet pumpa när jag lyfter upp luren.

Vidare i papperssorteringen! Har en hel årskurs att sortera och lägga in i permar! (Så jävla typiskt mig..)


Postinfektiös ångest..

Det känns väldigt konstigt. Jag har visst någon form ut av ångest märker jag...Vet inte riktigt vad det är...Det känns iaf helt fel att man nu inte ska vara effektiv på dagarna längre, utan ska bara göra det man vill...nåja, kanske inte riktigt just det man vill..Nu måste jag ju sätta igång med städning, tvätt och allt sånt innan min hyresgäst Martin flyttar in imorgon..Kollar runt i min lilla lägenhet och får en känsla av att jag inte ens vet vart jag ska börja...Jag har tvättstugan idag. 8 Maskiner ska jag tvätta. Helt vansinnigt..

Jag känner en ångest i mig. Vet inte varför. Igår efter tentan åkte jag först till Pernilla för att hämta min cykel. Åt lunch och tjabade med henne ett tag. Lekte lite med Ali. Sen cyklade jag till Urban för att träffa de från klassen på ett lite firande...Kände mig helt gråtfärdig! Inte för att jag tyckte det hade gått dåligt eller så...Frida gav mig en stor kram, och då började jag nästan gråta..Det kändes bara som att jag ville lägga mig i fosterställning på golvet och dra igång en rejäl urgråt..Men det kändes mycket bättre då jag kom dit till förstående och tröstande klasskompisar! De är verkligen så himla fina mina klasskompisar. Kunde inte ha haft bättre! Vi firade med rosévin, rött vin, massor av ljuvlig frukt, choklad, dricklekar, och skratt. 
Men ångesten sitter kvar. Vet inte riktigt varför. Det är kanske för att jag nu känner att jag har ett liv här. Ett riktigt liv, och nu ska jag åka härifrån..Samtidigt som att jag vill, så vill jag också inte...Konstigt när alla i Norge plötsligt väntar mig hem. Alla frågar när jag kommer och jag vet inte vad jag ska svara; till helgen kanske? "Jaha" säger de då; "inte förrens i helgen? men varför det? varför kommer du inte direkt efter tentan?". Vad ska man svara egentligen? Låt mig vara är det jag egentligen vill svara. 

Näh, nu ska jag dra igång här...Önskar alla mina kollegor (som nu går i Åk 4 ;)) en riktigt härlig dag, och en riktigt härlig, välförtjänad sommar! Vi syns iaf i oktober som hel-klass när lektionerna börjar..
 

Sommarlov!

Det är helt otroligt. Jag har nog inte riktigt fattat än. Fast nu är jag inte nykter heller. Några glas vin hos Urban i gott lag har gjort sitt! ;)
Men jag är glad. Jag tror jag har klarat mig.....Fantastiskt! :)

Nu smäller det...

Och rejält denna gång. Jag vaknade 06.40 imorse. Tyra låg på madrassen på golvet och sov sin sötaste. Det var lika bra att kliva upp. Nu har jag ju haft jättegott om tid på morgonen, så förmodentlig resulterar detta i att jag måste rusa till skolan. Så är det alltid, så jag ska förhålla mig kort. Jag tackar för de fina kommentarerna jag fått, det värmer djupt nere i Truncus Cor.  
Status quo: Det blir många djupa andetag. Jag försöker inte tänka på det överhuvudtaget, fast lättare sagt än gjort. Som min käre Helena skrev till mig; går det vägen så går det vägen. Det finns inget att göra åt nu. Det bästa vore om jag trodde att jag kunde. iaf på teknikdelen. Då skulle jag nog stilla mycket starkare. Men men...tacksam är jag iaf för att jag brukar vara rätt så stark på praktiska/muntliga saker.

Det är inte världens undergång om jag inte klarar mig. Men det känns konstigt hur rästen av världen kan vara så lugn idag. HALLÅ?!?!!? VI SOM GÅR I TREAN PÅ SKHS HAR JU PREKLINISKT PROV IDAG!!!! VARFÖR STÅR INTE DET I NYHETERNA?!!?
Det som är så viktigt för oss är ingenting för någon annan. Det känns konstigt! Detta är vilken som helst annan tisdag för miljarder av människor. Men det hjälper mig att tänka att om jag inte klarar mig, så är det okej. DET ÄR INTE VÄRLDENS UNDERGÅNG! Jag tror nog mest att det är min stolthet kommer ta kraftigt stryk om jag inte klarar mig. "Nu fick alla veta att jag inte duger". Klasskamrater, vänner, och framförallt Mamma och Pappa! Usch, vik från mig du hemska tanke! Just det vore svårt att svälja för min del. Men då gäller det ju att tänka att man inte gör detta provet för någon annan än sig själv. Och jag måste faktiskt inte bevisa något för någon. 

Önskar jag kunde följa mina egna ord. ibland. som just nu. det vore mycket trevligt. 

Lycka till alla kollegor! Jag hoppast vi alla går därifrån segrande. 

Preliminär ångest...

Det känns som att jag kommer klättra på väggarna snart. Har inget lugnt alls. Nu har jag bara en dag kvar med pluggandet, och det är så vansinnigt mycket att jag inte vet vart jag ska börja. Ska jag satsa på att kunna något bra, eller att kunna lite om mer? Jag tror att jag kommer dö. Tänk om jag inte klarar mig? Med tanke på tekniken, är detta en stor möjlighet. Jag önskar att jag hade en tro om att jag kommer klara mig, eller i minsta fall fullkomligt sket i om jag klarade mig eller inte. Då hade jag åtminstonde varit lugn när jag gick in dit imorgon. Och när man är lugn, då brukar man kunna saker som man inte ens trodde att man kunde. Det är ganska illa egentligen. Jag vet inte vad jag ska ta mig till! Ska jag öva teknik? Ska jag plugga teknik teori? Ska jag plugga fler ortopediska tester? Ska jag läsa igenom rehabkompendierna? Ska jag öva lite till på kranialnerverna? Ska jag öva mer på Conwell's? Ska jag öva på Neurologiska balletten?
Det viktigaste är väl att jag inte får panik. Får jag panik får jag inget gjort alls. Shit, jag känner som om jag inte kan något alls! Helt förjävligt! Och när den psykiska stressen kommer, klarar jag inte sitta still. Även om jag då går ut och springer hjälper det inte. Jag är lika rastlös och stressad i kroppen sen när jag försöker sätta mig ner och plugga igen.

Det är så mycket jag skulle vela kunna, men nu är tiden ute...

Nu e slutet nära...

Imorgon ska man sättas på prov. Så in i helvete rejält. Jag tror och hoppast att det kommer gå bra. Nu får man bevis för det arbetet man lagt ner genom tre år. Vare sig man lagt ner massor av blodslit eller inte. Man kan väl bara hoppast att man lagt ner tillräckligt. Som Martin sa; 3 år på 3 timmar. Och det stämmer ju. Kan man verkligen utvärdera en människas kompetens inom ett ämne på tre timmar? Jag är faktiskt mer orolig för den praktiska delen på onsdag. Jag hade velat att allt skulle vara över på en och samma dag. att man fick göra den teoretiska delen på förmiddagen och sedan den praktiska delen efter lunch. Så att man inte ens hinner tänka.

Jag försöker överbevisa mig själv om att det inte är världens undergång om jag blir underkänd. Dessutom har jag varit jätteduktig på att förtränga ångesten och oron inför den här tentan. Har nog aldrig varit så lugn någonsin. Just nu känner jag dock att jag är orolig....Lite orolig...Alt ligger och trycker i bröstet. Och det värsta är att efter tentan imorgon måste man fokusera vidare på den praktiska delen. Även fast jag inte varit så stressad ytligt, märker jag att jag har varit ostabil i humöret. Jag kan sätta mig ner och börja gråta för ingenting. Dessutom svänger humöret upp och ner, och jag känner mig super-sårbar ena ögonblicket och sedan super-stark det nästa. Idag började jag gråta på tunnelbanan. Helt plötsligt kände jag mig så fruktansvärt ensam. Som att det inte var en enda människa i hela världen som brydde sig om mig. Sedan gråt jag i telefonen då någon sa att de ville krama om mig. Eftersom att jag undertryckt all stress i förhållande till skolan, måste det väl komma ut någon annanstans. Jag hoppast jag blir återställd efter onsdag. Det vore rätt skönt.

Jag önskar alla mina kollegor ett stort lycka till inför morgondagen. Kom ihåg att vi är ju bäst! Och det är just det att vi inte tror att vi är det som gör att vi är det.

Ännu en gång citerar jag Pigis; Imshallah - Om Gud Vill.

Sommaren e här...

...och förhoppningsvis för gott denna gång....
Det har verkligen varit en helt underbar dag! Först pluggade jag nästan fyra timmar, sedan kom Micke på överraskningsbesök, och en mysig kram var precis det jag behövde just då...Så underbart härligt...Dessutom åkte vi lite med hans blåa skönhet...Vilken frihetskänsla!!

Ikväll har jag träffat Susanne. Vi promenerade vid vattnet till Fridhemsplan. Där satte vi oss på en trevlig skotte-pub, drack öl, åt god mat, snackade skit, snackade alvar, och skrattade en hel jäkla massa i fyra timmar...Helt enkelt en fantastisk bra dag!

Om jag ändå vore lika avslappnad och kreativ på måndag och onsdag som jag känner mig nu. Då skulle jag ta mig fan "knock their boots off" på prekliniska! ;)

Jaha ja....

Då sitter man alltså här..inomhus...en dag som denna..med vackert väder...men plugga bör man, annars dör man...har jag hört någon stans..Men citron sorbéten smakar ljuvligt!

Egentligen vill jag bara ut och njuta i solen! gå hand i hand och bara vara...Inget är bättre en dag som denna..

För de som undrar hur min roll som barnflicka/tjej/kvinna/tant/dam (eller vad ni nu skulle karakterisera mig som) gick idag, kan jag säga så här; Så fort Pernilla lämnade huset, grät hon länge och väl...till slut bara lät jag henne gråta sig i sömn...stackars lilla flickbarnet! Hon trodde väl att Mamma övergivit henne och att jag var det monstret hon skulle behöva leva med i all evighet! haha...Även sen när Pernilla kom tillbaka, fick jag inte ens hålla i henne utan att hon fick panik och började skrika..Jaja...Ingen succé! ;) Men det var roligt i vilket fall som helst! Det bara förstarkade min tro om att jag inte vill ha barn för jag är typ 35. haha..

Kära Dagbok

I går var jag inte särskilt sugen på att plugga. Dessutom var jag trött, väldigt trött....
Jag tyckte den absolut bästa medicinen var att åka med Micke på hojen och kolla in en bio..
Det visade sig vara helt rätt. Skönt, trevligt, avslappnande.

I dag ska jag sitta barnvakt för lilla Aisling (om det nu är så det stavas?). Hon är så fin! Ser fram emot det faktiskt. Hon kanske sover det mesta av tiden, så jag tar med mig rehab-kompendierna som jag kan kolla igenom. Det blir en trevlig förmiddag! Sedan kommer Pernilla tillbaka vid 13, och då får jag lunch! :)

Har någon annan tittat ut och upptäckt vilket fantastiskt väder vi har idag? Det är helt underbart...
Hoppast sommaren är på väg för gott den här gången...Det vore skönare än skönast! Faktiskt.

Dessutom kom Micke med Glass till mig igår! En alldeles rysande smarrig Citron Sorbét hade han med sig, från Glassfabriken på Kungsholmen...Gott, gott, gott.....

Önskar alla en härlig dag!

Första dagen i Juni..

...Och fram tills för två timmar sedan hade denna information fullkomligt gått förbi mig. Egentligen spelar det väl ingen större roll, men det roliga är att jag lämnade in Laborationen i Diffdig idag, och på framsidan (som jag helt glömt bort att göra igår) skrev jag då den 31. Maj, 2006. haha. inte för att jag tror det kommer spela någon roll. Per är inte där ändå, så han har för fasen ingen aning.

Dessutom har jag fått veta hur mitt skolår kommer se ut idag! Jag börjar på patientkliniken i November, och innan det har jag "ledigt". dvs, jag ska försöka fylla en del ut av tiden med praktik, men man kommer ändå inte ha praktik hela tiden där, så jag får ganska så långt sommarlov i år...Lite panik får jag inför det faktiskt...Jag tycker det är lite tråkigt att vi inte ska ses så mycket mer i utbildningen...från och med nu ser man bara en fjärdedel av klassen genom halva året...Inte så himla mycket lektionstid har vi heller! dessutom kommer vi ju säkert tappa mycket av kontakten med resten av skolan....man kommer inte vara där så mycket mer, och kommer därmed inte umgås så mycket med de andra klasserna längre...Separationsångest helt enkelt! Jag har förståelse för vad Urban menade med det. Och tänka sig, Urban och Frida kommer vara på den andra gruppen nästa år! Jag kommer nästan inte se de alls! :( Men jag har Helena och Mimmi i min grupp.. :) Tack Gode Gud för att vi bor så nära. Man kommer vara mycket mer tacksam för tacokvällarna numera :)