Det går bra nu

Resan idag gick som smort. Hade kanske inte behövt kliva upp så in i helskottas tidigt som jag gjorde, men skit samma. Jag kom fram och för en gångs skull hade jag gott om tid på Arlanda. Kollade massor runt i taxfreen, drack kaffe, åt frukost, läste morgontidningar, löste sudoku och hade det allmänt skönt innan jag boardade flyget. Ska nog börja göra så i framtiden med. Dessutom händer det ju faktiskt ibland att saker tar längre tid än planerat, och har man då några minuter över, så behöver man inte stå där med hjärtat i halsen varje gång ;)

Nu sitter jag här hemma hos Hilde och Liz i deras spektakulärt snygga lägenhet och njuter en god kopp kaffe efter maten. Det blev riktig norsk husmanskost idag och det passade utmärkt då det är blått på termometern och snön trillar ner lite titt som tätt utanför köksfönstret. Mysighet i all sin ära!

Ikväll ska vi bara ta det lugnt och mysa i var sin soffa med Idol. Funderar på att baka lite så vi har lite mys till kaffet, men det känns nästan onödigt när vi har en påse chips och en stor påse goda norska bamschoklad :D En annan dag kanske ;)

Well, inte så spännande uppdate för er kanske, men ni ska veta att jag mår bra nu :)

Det går bra för mig

Tappade en hundring idag då jag var i stan. Det går bra för mig nu märker jag. Verkligen. Känns som att pengarna rymmer från min blotta närvaro. Dessutom har min chef helt glömt bort mig och inte alls bokat in mig i novemberschemat hos varken den ena eller andra damen. Lovar gott minsann ;)

Imorgon blir det rekreationsresa till Norge en vecka. Kalla det en liten pilgrimsfärd om du vill. Jag hoppas att jag ska kunna dra några sista kraftandetag innan jag fullför uppsatsen. Nu orkar jag icke mer. Det får vara nog nu. Jag kanske är aningen svagare än min näste, men om de fortsätter med vad som känns som att de jävlas med oss, så kommer jag förmodligen hamna på psyket inom närmsta framtid. Bajskorvar.

Näh, nu ska jag gå och packa klart. Trots allt 7,5 timmar till jag måste kliva upp. Mysigt.

(Ps. Tack Maria, det värmer! Och skrattet jag fick av din kommentar blev en liten ljuspunkt i en annars ganska kall, grå och regnig dag ;)


Ångest

Kollade precis mitt konto för att se om jag behövde föra över lite pengar från sparkontot innan jag åker till norge på fredag. Saldot: -784kr. MINUS. Så ja, jag fick överföra lite pengar om man säger så. Inte så kul. Hur går det ihop egentligen? Blir helt stressad. När ska detta ta slut? Bankerutt till benet om man säger så. E så jävla trött på att leva med att vrida och vända på varje krona hela tiden och att vara osjälvständig. Hade det inte vart för att jag den snällaste pojkvänen i världen hade jag vart på gatan. Helt sanslöst. Jag HATAR den här känslan att inte kunna vara självständig och åtminstonde betala för mig. Den här månaden känns det som att jag nästan har jobbat ihjäl mig och ändå får jag knappt ut till hyran och mat nästa lön.

Bleh.

Ojdå

Har visst glömt bort att jag hade en blogg. Inte för att jag tror det gör något. Har ändå inget intressant att skriva egentligen. Den senaste veckan har gått åt att kliva upp 05-nånting nästan varje morgon, jobba, göra ändringar i uppsatsen, äta och sova några timmar. SÅ roligt var det.

Men nu är helgen här! Tack och lov för helgen. Hade inte pallat kliva upp så tidigt imorgon igen. Jag är hemma alldeles själfvt. Har käkat pizza, bakat cookies, satt degen för frukostfrallorna imorgon, skalat 1 1/2 granatäpple och tittat på Idol. Hur skönt som helst faktiskt. Inte för att det hade gjort något om älskling vart hemma och myst med mig, men det är sällsynt med en slappkväll alldeles själfvt. Snart kryper jag ner till min älskare
vid sidan om sambon...

Ooh, ljuva, ljuva sömn.

Stilrent?

Alltså, den här vanen ser jag på min promenadrunda varje gång jag är ute och går långvarvet. Jag vet att jag borde bete mig mer vuxet, men jag kan faktiskt inte låta bli att provoceras.




Häromdan då jag var ute såg jag plötsligt:



I mina ögon en viss förbättring. Fast ändå inte på något vis.

Jag och min kärlek

Detta kanske kommer som en chock till er alla. Men jag är otrogen mot min älskling. Jag hyser varma, varma känslor för vår säng. Jag vill helst bara gifta mig med den sängen.

Jag kan helt enkelt inte ta mig ur den. Jag spenderar ungefär halva dygnet i den och måste slita mig ifrån den varje FÖRMIDDAG. Aldrig någonsin har jag upplevt liknande njutning vad gäller att slappna av och sova sött.

Det här är faligt. Den sängen skulle kunna göra mig lat. Fruktansvärt lat.






















Det kanske är lite känsligt för sambon att se en bild på min nya kärlek, men jag kan bara inte låta bli.

Måndag igen

Jag kom ta mig tusan inte ur sängen idag. Låg från halv nio till tio och försökte röra på mig. Funkante. Så skönt var det att ligga där också. Oh well, inga pengar har jag, men det är inte många som kan lyxa med att ta sovmorgon en måndag. Ha ha ha...

Nu har jag städat. Inte dåligt bara det. Tänkte ta mig ut en sväng på löprunda, panta lite flaskor osv. Blir fint.


Fantastiskt kul kväll

I går blev det jäkligt lyckat.

Hazeliussalen på Hasselbacken var jättefin. Bordskamraterna var jättefina. Livebandet var jättefint, och stämningen var jättefin. Det enda som kanske inte var jättefint tror jag var marulken ;)

Sedan gick vi ut på The Soap Bar. Där mötte vi upp några härliga från numera åk 5. Vi dansade, skrek och glädjades åt vår fantastiska kväll. Det var rakt av härligt! Då de stängde klockan tre var jag superbesviken. Ville bara "Dance the night away" ;).

Efter en halvtimmes trampande runt i regn och spekulationer om vad som här näst skulle hända, gick vi skilda vägar och åkte hem.

Jag anser att jag och sambon hade en jäkla tur då vi i lugn och ro gick till tunnelbanan och enbart behövde vänta i fem minuter när det annars var halvtimmestrafik. Vi hade väl mindre tur i val av tunnelbanaplatser, då en kille ställde sig på sätena precis framför oss och rockade med sina sprickta byxor. Dem var sprickta hela vägen i sömmarna och allt "visades" ;) Snygga kalsipper måste jag säga, vart har du köpt dem?

Nu ska jag hålla käften.

Puss.


Examensfesten

Den är ikväll. Jag har alla klädesbitar på plats. Puh! Det är så skönt. Jobbigt när man måste stressa med sånt in i det sista.

Annars känner jag väl ingen längtan. Det är ju inte roligt att gå på sin egen examensfest när man inte ens får sitt diplom, utan ett tomt kuvärt? Känns så löjligt när man ändå kanske bara är två veckor ifrån att få alla papper. Men, men. Jag har försökt resonera vuxet kring detta. Det är förmodligen den enda riktiga examensfesten jag någonsin kommer att kunna gå på. Jag tvekar oerhört på om jag kommer orka gå en till riktig ordentlig utbildning efter detta ;) Dessutom kommer ju klassen till största del vara där. Visst, det kommer finnas vissa där som jag egentligen inte vill se, men jag kan faktiskt lyckas undvika dessa när det är en del folk samlat.

Nu ska jag äta lite frulle innan jag dör av svält. Sen tänkte jag promenera till farsta en sväng för att jag har lust å kolla runt lite. Sen kanske springa? Om jag orkar. Då skulle jag få en fräsch "glow" i ansiktet till kvällen.


Hahhahahaha..

Rolig grej

Hittade denna grej på Piigis blogg. Kul :)



Regler:
1. ta fram din mobil,
2. bläddra random i din inkorg,
3. stanna när du räknat till tio och skriv smset som svar på frågan
4. gör likadant på varje fråga.

Vad skulle du säga om din pojkvän/flickvän var otrogen?
Johan har epileptiskt anfall! Rädda honom.

Vad är det första du säger när din kompis blir påkörd av en buss?
Hej! Just nu! 25% rabatt på ALLA byxor tom 12/10-08. Dessutom SMYGPREMIÄR på KappAhls reklamfilm i din mobil: wap.kappahl.se Välkommen! Avreg. på kappahl.com

(måste verkligen avregga mig där...)

Vad säger din mamma innan du går och lägger dig?
Slo på akkurat nå. Hadde glemt det bort. Skjedd noe spennende hittils?

Vad skulle du skrika om du vann en miljon kronor?
Halloj! På väg till solna nu, ska träffa Carro om en halvtimme så ska vi bara käka nåt och sen mot parken. Kram

Vilka ord skulle du säga till gud om du trodde på honom?
Dom menar visst at tråden på spiralen kan hänga fast sig på tampongen, men det har inte hänt mig än iallafall!!

Hur tackar du för maten?
Jeg bruker sette den på 190 grader. Er i syd-Kina nu och det er veldig varmt her. Reiser til Bangkok på lördag for en liten ferie 2 uker. Hjemme igjen 30. aug.

Vad säger du åt din lärare om du får tillbaks ett prov med ett IG?
Japp, sov gott!

Vad hade du sagt om du öppnade dörren och där stod en sprillans BMW?
Du behöver inte varna.. Fullt medveten. puss

Vilka ord skulle du säga till David Beckham om du träffade honom?
Oki, da tar jeg med kjevle og kommer ned til deg, så finner vi bra oppskrift på nettet! :)


Hahaha...Det blev några roliga där. :)

Sicken dag

Resultat av opponeringen på vår uppsats: Great.

Resultat av vår prestation vid opponering på annan uppsats: Not so good.

Resultat av tredje opponering (som vår grupp förövrigt ej var involverade i): Very, very catastrophic.


In i elden

Nu smäller det. Snart. Opponering.

Vi fick en liten preview igår om vad som kommer sägas om våran. Den var tydligen välskriven och mycket bra (puh!) enligt opponenterna med några mindre tryckleifs. En lite större grej de hade förslag på. Annars bra.

Det är ju trevligt. Jag är dock mer nervös för opponeringen vi ska göra på killarna sen. Den uppsatsen är nämligen inte jättebra, och det är inte roligt att ge kritik. Att ta kritik går bättre.

Well. Nu ska jag torka håret och bege mig iväg.

So long suckers!

Morgonstund har kaffe i mun

Nu sitter jag här framför datorn. Färdigt "pyntad" för dagen så att säga. Vi ska vara på KI idag för att ta oss igenom sista delarna av opponeringsförberedelserna.

Jag är nervös. Vaknade vid klockan sex och började tänka. Sedan kom jag på att jag har tappat bort eller slängt mitt KIB-låneskort och H. är portad. Det lämnar bara M. och hon har jobbat natten och kommer därför inte att närvara förrän vid lunch. Hur gör man nu? En massa olika lögnscenarios tassade genom hjärnan och därmed var sömn ett minne blott.

Nu är jag alltså klar. Finito. Färdig att lämna hemma. Klockan är 0728.

Detta är otroligt. Har nog inte hänt mig sedan den gång jag hade ett riktigt jobb.

I aim to please

Ja, nog må jag vara brutalt ärlig. Det kanske verkar ofräscht för folk flest, men skit samma. Det är ju så få gånger jag får chans att bjuda på mig själv då jag annars lever ett närmast felfritt liv ;)

Nu har älsklingen fått en ny leksak. En tolvtums hp-dator. Jag är från och med nu förvisad till stora datorn då han tagit min soft-surfar-plats i godfåtöljen.

Förresten

Detta kanske blir aningen intimt, men det orkar jag inte bry mig om.

Jag äger enbart boxertrosor då jag inte pallar av string. Nu har jag märkt att några av trosorna har en förräderisk karaktär. Allt verkar till synes okej i vanliga fall, men så fort jag beger mig ut på långprommis, så har de hunnit glida upp i arslet till den grad att det känns som att man fick en såkallad "wedgie". Jag hatar detta. Det går inte mer än ett par, hundra meter in i en mils promenad innan det börjar strama till vid framstjärten och hela baksidan har glidit rejält in i baksprickan.

Håller på att bli lite halvt galen när man får gå och justera understället de resterande 9,8 kilometrarna.

Ser nog inte så fräscht ut för tillfälligt förbipasserande heller.


En av livets sanningar

"Hur mycket man än försöker går man aldrig från en Texas Longhorn restaurang utan att vara proppmätt."

Vilken avslutning på veckan

Var fyra och en halv timme i helvetet igår.

Hela Solnas befolkning bestämde sig för att ta turen til Mezzo för att äta och fika.

Detta ledde till att jag sen igår kväll hade ont i hela kroppen. Händerna kändes blödande efter att ha diskat hundratals muggar, glas, tallrikar och bestick. I fyra och en halv jävla timme. Svintråkigt! Det tog aldrig slut! Hade även en liten dispyt med ena chefen som lämnade mig lite ledsen och skärrad.

Dessutom fick jag inget att äta mellan kl. 11 och 1930. Humöret var verkligen på topp på väg hem sen då jag råkade stöta på två kompisar. Då märkte jag hur arg och gråtfärdig jag var. Kände hur jag verkligen bara spydde upp fasa i tio minuter. Och inte bara för jobbet igår, utan för hela jävla opponeringsskiten. Jag är så jävla trött på den där skolan nu! Kan ni inte förstå detta?

Man ska lämna in en uppsats som har tagit ett år att fullföra och så får man inte låta luften gå ur en och bara samla mod inför opponeringen? Man ska ta en annan uppsats, sätta sig in i den i princip lika väl som författarna, och sedan lägga ihop en snygg och prydlig genomgång på ungefär en timme? Komma med konstruktiva förslag och allt vad det lider.

Dra åt Helvete!

The child from hell.

Jag upptäcker att min stora referenspunkt vad gäller upplevelser är tunnelbanan. Det tycker jag personligen är lite patetiskt. Jaja, inget att göra åt för tillfället.

I går kväll anlände jag Ropsten station vid 2010 efter ett tio timmars arbetspass.

Jag går igenom spärren och blir medveten om en liten pojke på sisådär 6 år som står och rycker i dörren till Pressbyrån som stängde kl. 20 medan han ger ifrån sig en serie utrop som mest kan likna vredesutbrott, fast i en urmänniskas anda. Inget konsekvent och konstant gallskrik, utan mer som "AAAAAAAAHH!!!" (en liten paus) "AAAAAAAAAHH!!" (paus), osv.

Jag skakar lite på huvudet och fortsätter färden uppför rulltrappan. Pojken och hans Mamma följer i mina spår, och även på rulltrappan får plötsligt pojken en ny ropattack. Han är så arg att han skakar. 

Väl uppe på perrongen tar jag plats på en bänk medan jag väntar på tåget som ska anlända. Pojken upptäcker en godisautomat, men Morsan fortsätter att gå förbi.

Pojken ropar efter henne; "Hörru! Såg du inte eller??".
Mamman svarar; "Jo, jag såg den."
Pojken fortsätter, nu i en mer hysterisk och skrikande ton; "Men är du dum i huvvet eller?!?!".
Mamman svarar fortfarande lika lugnt; "Nej, jag är inte dum i huvudet.".
Pojken; "Men jag vill ha Coca-Cola!".
Mamman; "Du får ingen Coca-Cola så som du bär dig åt."
Pojken; GALLskrikande; "JAG VILL HA COCA-COLAAAAAAAAAAAA!!"

Mamman tar tag i pojkens öra och drar honom in i en tunnelbanavagn.

Jag lotsas inte ha sett Mammans "misshandel", och rör mig mot en helt annan tunnelbanavagn.

Helt andra former för relativt olagliga åtgärder rullade i snabb-bio i mitt huvud.

Mer bio åt folket!

Har vart på Wall-E ikväll. Den var skitsöt. Jag gillade den skarpt. Det gjorde även sambon. Lyckat alltså.

Imorgon ska jag "jobba" 10-20. Ja, jag sätter ordet jobba i klammor därför att det jag istort gör under hela dagen av arbetsuppgifter tar ca 1,5h. Dessutom ska vi på bio. Vi ska se Rallybrudar. Jag hoppas att den är bra. Men jag skiter it om den inte är det. Den stora poängen är att jag får gå på bio, äta godis och popcorn, dricka läsk och titta på film i ett par timmar och dessutom få betalt för det. Dessutom får jag gå gratis.

Muahahahaha.

Den där tunnelbanan

Jag vet inte hur folk uppfattar det i allmänhet, men jag tycker inte att tunnelbanan är en plats för raggning.

Utan att låta skrytsam, så händer faktiskt relativt ofta att någon kille söker ögonkontakt och smajlar lite väl mycket där han sitter några platser bort, eller Gud förbjude, mitt emot mig.

Jag blir så pinligt berörd att jag med en påfallande rodnad i ansiktet stirrar obönhörligt ut genom fönstret, alternativt blir extremt koncentrerad på tidningen/boken jag har i handen.

Varför, varför?

Snälla nån, respektera detta. Det är (nästan) lika irriterande som när folk som pratar i telefonen tycker det är lämpligt att involvera hela vagnen att de vart med om en gyn-undersökning samma dag och vad undersökaren råkade hitta.

Eller när prepubertala killar ska leka alfa-hanne. Alternativt tjejgäng som skriker och garvar hämningslöst.

Ge mig frid i min bubbla. När jag sitter på tunnelbanan vill jag helst bara sitta i min egen dimma. Det är trots allt den enda platsen och stunden i min vardag då jag inte kan göra så mycket annat än att sitta på arslet, vara uttryckslös och inte behöva prestera.

Otroligt

På något sätt måste jag ha satt nytt rekord idag vad gäller att inte ha gjort något konstruktivt och istället ha slösat bort en hel dag. klockan är kvart i tre på eftermiddagen och hittils har jag lyckats läsa mig igenom en tredjedels uppsats och ätit lunch.

Fint väder är det också. Fint väder utanför i friska luften där jag inte befinner mig.

Grattis till mig.

kom igen nån gång!

Alltså, det är ju något fel på mig. Jag får mig inte till att börja plocka i den här uppsatsen som killarna har skrivit. Läste den en gång igår på soffan. Somnade ifrån den och försov mig nästan till jobbet. Är det jag som är trött, eller är det uppsatsen som suger?'

Vilket som; måste få arslet ur vagnen idag så jag hinner läsa den två gånger och göra mig upp en mening om den och innehållets placering innan jag tar sönder den med alla källor.

Känner mig något orolig. Har ej fått livstecken från de andra tjejerna. Halloj! Lever ni? 

Well, dags att ta itu med denna dag också.

 

Jag är trasig

Undrar om det går att laga mig.

Det jag kommer skriva härnäst kommer kanske vara det mest klyshiga och patetiskt "romantisk komedi"-liknande jag någonsin har skrivit. Det får vara.

Jag har tappat bort mig. Jag är vilse helt enkelt. Och igår kväll kom jag på något som jag ju mer tanke jag ägnar åt det, låter vettigare och vettigare;

Ett hjärta som sörjer och är ledsamt är inte brustet. Ni vet, "broken hearted". Det är faktiskt mycket levande och fungerar alldeles utmärkt. Nej, ett brustet hjärta är det hjärtat som inte känner något alls, utan är i princip nollställd. Varken stor sorg eller glädje eller något annat i känsloväg. 

Det här är alltså mig. Och så har jag nog också vart ett bra tag. Jag vet inte riktigt vad som har vart anledningen till att jag kommit hit, men jag misstänker att det är olika saker. Vad gör att man slutar känna? Antagligen har det hänt att jag vart så sorgsen av någon eller några anledningar att min kropp, hjärna eller vad det nu är har helt enkelt bara stängt av för att det inte har orkat känna mer. Jag har haft ett sorgset hjärta vid flera tillfällen, och jag kan säga att det är inte alls lika trist som att inte känna något alls. Kan man inte känna sorg kan man heller inte känna kärlek och glädje.

Det finns en sådan vacker människa i mitt liv som gör allt för att jag ska må bra och vara glad. Och sen kan jag inte ge detta tillbaka i den mängd personen förtjänar.

Det är milt sagt förtvivlande. 

After sunshine comes rain?

Vilket väder!!

Man borde definitivt få stanna i sängen såna här ruskiga söndagar. Söndag i sängen och soffan med mys. Och få vara bakis som normala människor.

Men nej.

Jag ska iväg och jobba på cafeet. Ingen sömn för min del. Somnade vi fyra, vaknade vid åtta.

Känner mig lite virrig. Kan det vara så att jag antagligen fortfarande är påverkad? Skulle inte bli förvånad.

Hoppas dock att min ivriga tand- och tungborstning, samt parfym, smink och lite tvål gör så att gästerna inte spyr när de ser eller luktar på mig.


Hehe.