Hem

Imorgon åker jag hem till Stockholm. Fasiken, vad skönt det ska bli. Ska bara stanna hemma tre veckor innan jag ännu en gång åker till norge för att ha praktik i tre veckor, men det känns så länge till just nu.

Just i denna ögonblink sitter jag på ett undersökningsrum tillsammans med den svenska Finn Maasing. Riktigt trevflig ÖNH-läkare. Konstigt nog är det han och Salim (en annan svensk (ursprungligen Irakier) som har varit trevligast och tagit hand om mig och visat roliga saker. De andra norska läkarna på denna avdelningen utvisar en härligt arrogant profil och visar mycket väl hur otroligt jobbigt det är för de att jag hänger efter de. En av läkarna även "dumpade" mig i tisdags då jag skulle följa med på en toncillectomi-operation. Snacka om att känna sig hemma! :)

I dag har jag sett den värsta externa otiten någonsin. Inte för att jag har sett så många av dessa, faktiskt inga, men den här kvinnan blev faktiskt inlagd nu på avdelningen pga denna. SÅ jäkla illa var det!
Jag har faktiskt jättekul här nu när jag vet vilka läkare jag ska hålla mig till. Och imorgon ska jag följa med Salim på operationer hela förmiddan. Minst tre stycken tror jag. Sen ska jag leka lite på polikliniken på eftermiddagen innan jag och mamma åker iväg. Hon till fjällen, och mig droppar hon av på flygplatsen som är på väg till fjällen :)

Fan, va härligt de ska bli! :D

Tröttis

Nu ska jag jobba natt. Jag har varit här i 20 minuter, och ska vara här i 7 timmar och 40 minuter till. Jag är verkligen jävligt trött. Hur fan ska detta gå?

Jätteseeeeeent torsda kväll kommer esklin! Finally!


Sommaren e snart slut..

Det är augusti redan. Usch! Sommaren går så hiiiimla fort.
I helgen har jag varit ute på Stinas sommarstuga igen. I går plockade Stina och jag blåbär i två timmar. Nästan två liter fick vi. Så gjorde jag en blåbärssmulpaj på kvällen, och det blev skitgott. Speciellt med lite glass till. Idag åt vi pannkakor med rörda blåbär som blev kvar från igår. Mums!
Imorse vaknade jag halv nie för att jag var kissnödig. Låg i sängen och försökte somna om, men det var svårt. Plötsligt kände jag något på mitt ben. Jag reste mig upp i sängen och försökte se vad det var, men det enda jag såg var att det var något svart. Jag skyndade att öppna rullgardinen, och då jag fick ljuset i rummet var det ingen tvekan - En pytteliten rumpa med ben satt fast i mitt ben. Uäääääääääh!!! Fästing! Jag sprang in i huset och hämtade en pincett. Thank the Lord släppte den taget direkt. "Stackarn" hade väl knappt hunnit bita fast sig, meh fasiken vad vidrigt!! Sedan brände jag upp den med en tändare.

Vad gäller praktik, har jag hittils fått en vecka på öra-näsa-hals, men annars inget. Hoppas på att jag ska få prata med några chefar imorn, och jag hoppas det löser sig och att jag får de veckor jag behöver. Alla har ju varit på semester, men verkar som att de allihopa är tillbaka imorn. Man kan ju hoppas. Dessutom hoppas jag på att göra ett tillräckligt gott intryck till att de vill ge mig chansen att vara där. Suck. Egentligen vill jag ju bara hem till stockholm så fort det går, men om jag ska ha någon förhoppning om praktik, så måste jag tyvärr basera mig på detta området..

Oh well, saker löser sig väl. Det måste de göra. Det kommer de göra. För att jag är en snäll tjej. Ibland.