Mycket trevlig helg

Med sol, gott sällskap, god mat och dryck.

Jag behöver dock en större minnesbricka till min kamera märker jag. Hmm...Investera i detta? maybe?

Well, nu ut tillbaka till stugan för att grilla med ett gäng danskepølser som kommit fram.

Pøss

Hej och hå!

Okej.

Middag, lite vila och en fantastiskt god björnbär- och blåbärspaj har gjort sitt.

Nu kör jag ut till sommarstugan!

Hej på er. Och trevlig helg till er förstås. 

Tant Grinig

Bläh. Det är allt jag har att säga. Jag är trött, sur, grinig och känner mig hopplöst osocial.

Just nu vill jag bara äta mat, surfa lite, kolla på lite meningslös tv och sedan sussa. Det regnar och är bajsväder och socialt umgänge inne i en stuga känns inte lockande på något sätt.

Tror jag stannar hemma ikväll. Det är så skönt att ha hela Pappas sprillans nya lägenhet helt för mig själv.

Kanske blir njutning och trevligt umgänge ute i stugan imorgon istället. Tror helt enkelt att jag behöver lite tid för mig själv och total lugn och en god natts sömn.

Hörs.

Njutning på G.

M. sitter brevid mig här och är nyfiken på min blogg. Jag försöker låta bli att visa henne sidan. För annars kan jag inte skriva om henne ;) Jag åker tåg till Fr.stad om två timmar. Det ska bli trevligt. Orkar inte stressa. Förlåt att jag inte skriver mer, men M. pratar hål i huvudet på mig, så jag kan inte koncentrera mig.

Swettiest girl in Oslo

Så! då var man nästan framme. Fick med nöd mitt pick o pack från tåget till en säkerhetsbox, sen ut i svettiga och klammiga Oslo på lite shopping och fika med min kompis M. Nu är vi hemma hos henne och hennes sambo S. Det blir lasagne till middag idag! :) Imorgon bär det vidare hem till Fredrikstad, hälsa en snabbis på Mamma och Systeryster för sedan att bege mig på god gammeldags "hyttetur" med de flesta av mina nära och kära kompisar. Mysigt värre! :) Ska bli apskönt att se dem igen. Well, well..Vet inte när nästa uppdatering sker. Om jag ens hinner imorgon så lär det inte bli något förrän i nästa vecka i såna fall. Ute i en stuga vid sjön finns inget internet. Först upplevs väl en viss abstinensperiod, men så småningom kommer avslappningen och den sköna känslan av att man inte alltid behöver vara tillgänlig. Jag hoppas verkligen att jag kommer in i den modus, för när jag väl är tillbaka från sommarstugan måste jag ta itu med artiklar och uppsats. Behöver vila upp mig inför detta. Hoppas alla mår bra och bättre än bäst. Pöss från Oslo

Mama, I'm coming home!

Om drygt fem minuter ska jag åka till T-centralen. Där finns det tåg som ska ta mig till Oslo.

Hare gött!

Lip-Maja

Jag kan inte låta bli.

Tårarna trillar och jag gråter mer och mer för varje gång jag ser den. Är det musiken eller själva grejen? Jag vet inte. Ni måste se den ändå. Detta ger en hopp om att kärleken finns och att den är tillgänglig bara man släpper in den.

Hahahahaha...Vilken lipsill jag är. Helt fantastiskt vilket mushy inlägg jag precis lyckats skriva. Ignorera det om ni tycker det blir för mycket socker ;)

Titta
HÄR

Suck. Nu ska jag gå och packa lite. Åker ju till Norge imorgon i fem veckor bara. Inte alls mycket som behövs. nejhej.

Officiellt

Jag lämnade in nycklarna till lägenheten igår. Det vill säga; jag lade dem i ett kuvert. Skrev mitt namn, lägenhetsnummer och telefonnummer utanpå.

Sedan åkte jag i 45 minuter till Solna och där släppte jag ner dem i ett nyckelfack. Helan processen tog 10 sekunder.

Sen var det klart. Jag kommer aldrig att sätta mina fötter i den lägenheten igen. På något sätt är jag ledsen för det, absolut. Eller, inte direkt ledsen heller. Det är bara att det finns så många minnen. Den lägenheten blev min tillflyktsort då världen utanför blev för orättvis, elak eller farlig. Det var första platsen i Stockholm där jag kunde känna mig som hemma och slappna av helt och hållet. Nu är den borta. Nu ska den gå till någon annan. Någon som förmodligen inte kommer uppskatta den på samma sätt som jag. Det behöver ju inte betyda att de uppskattar den på fel sätt, utan bara annorlunda.

Jag önskar nu att jag hade tagit mig tid att låsa in mig i lägenheten en sista gång och säga ett andligt farväl till denna tillflyktsort. Bara att se och andas in den en sista gång.

Nu kommer den att ändras. Den kommer fylla upp dem krav som nästa hyresgäst har. Skulle jag knacka på om ett halvår och fråga om jag fick komma in en sväng, så skulle jag förmodligen inte ens känna igen den. Inte som min egen åtminstonde.

Med detta har också något annat tagit slut. Hela Pax-fenomenet. Pax-tiden. Pax-gänget. Nu finns det enbart några tapra själar kvar som själva kommer försvinna om ett år.

Ett kapittel är definitivt avslutat. Ett nytt har börjat. Mitt liv som flexibel student byts ut mot vuxenlivet med socialstatus som sambo, jobb och mer ansvar.

Jag tror äntligen jag börjar förstå dessa krypningar och känslor av rastlöshet jag har haft de senaste veckorna. Och mina ångestfyllda och stressade drömmar jag har varje natt.

Jag vill inte bli vuxen.


        

Med tröttmössan på

Försöker jag skriva en packningslista över allt jag behöver ta med mig till norgelandet på torsdag. Just nu lyckas jag faktiskt inte få stort ner på pappret eftersom att jag inte har förmågan att tänka, men jag kan inte annat än tänka mig att jag nog kommer få att bära på ändå. Eftersom tåget går halv nio och det kan vara skönt att ha lite gott om tid, tror jag nog att jag åker med älskling in till centralen vid halv åttatiden. Ja, tanken har slagit mig att jag då kommer att få bärhjälp :D Och när jag kommer fram till Oslo, hoppas jag på min kompis M. som bärhjälp.

Det är viktigt att be om hjälp!

Hi hi hi.

Avundas mig

Eller min "svärmor" rättare sagt. Jag har bakat kakor åt henne. Hon älskar dessa kakor och därför gjorde jag ett stort jäkla gäng i lördags. Tyvärr är det så att det inte bara är svärmor som tycker om dem, utan även mig själv och min älskling. Jag räknade upp idag 13 kakor (tror vi gjorde 37 i lördags!!), och tyckte det var lite halvsnålt att ge bort 13 kakor. Därför ställde jag mig och gjorde nya imorse. Fast denna gång mer åt cookiehållet. Jag vet inte om svärmor kommer att gilla läget, men jag blandade en påse non-stop och jordnötter i kakorna denna gång. Istället för choklad på toppen, blev det choklad i. Och färgglad choklad till och med. 17 stycken ska hon iaf få, så jag hoppas det går hem ;)

Vi får väl se.








Empty Room

I torsdags blev jag äntligen klar med städningen. Jag städade mig bokstavligen ur lägenheten då det sista jag gjorde var att torka av golven. Jag stod lutat mot väggen mitt emot i korridoren och tittade in i dette plötsligt stora vita rum som ekade vid minsta lilla ljud. Under de 4-5 minuterna det tog för mig att vänta på att golvet skulle torka, fick jag alltså lite tid till eftertanke. Lite tid att ta in allt som hänt under de senaste 3,5 år, samt att avsluta ett kapittel.

Passande nog började Sanna Nielssens Empty Room att spela på radion medan jag stod där. Scenen var som tagen ur en melankolisk film.



Speedy Gonzales

Ser att jag inte har uppdaterat på flera dagar. Kan tänka mig att ni har saknat mig alldeles fruktansvärt. Hahahaha..

Sanningen är att jag inte har något spännande direkt att skriva om. Dessutom känner jag ingen kreativitet för ögonblicken.

Jag kanske kommer starkare tillbaks?

Nu ska jag grädda kakor och duscha. Därefter ska jag åka till Solna och lämna in nycklarna till min lägenhet som inte längre är min utan någon annans. Nu är jag officiellt sambo och Gubbängsbo.

Surt

Att det ska kosta så mycket blod, svett och tårar att ta sig ur en liten etta på 22,5 kvadrat.

Inte bara att man är som en död och seg hummer när man kommer hem, men man är grinig och hungrig också.

Stackars älskling..

Det är fantastiskt

Nu har jag sovit gött o länge. Nu SKALL jag åka och städa. Det ska bli så mysigt och kul och roligt att ni anar inte. Dessutom ska jag hämta tågbiljetter och lämna av ett par nycklar och ge någon en massa centerchoklad.

Det är verkligen helt otroligt fantastiskt kul alltså. Ja, vem vill inte ha min dag framför sig?


ILSKA

Ja, du har gissat rätt. Jag är lite arg. Inte på dig förstås eller någon speciell. Eller jo, det är jag också, men det är en helt annan historia.

Jag är tokförbannad på telefonsäljare som försöker luras med mobilabonnemang. De lovar guld och gröna skogar, och sen är det alltid något skit som kommer tillbaka och biter en i arslet i vilket fall som helst. Detta hände mig här för någon månad sedan, och nu är det min kompis M. som är utsatt. Jävla helvetes arsel!

Jag har god lust att träffa säljaren som lurade mig. Då skulle jag lätt kunna berätta ett och annat för honom.
Han är inte den första jag drar upp i livbåten om jag fick välja mellan flera människor om man säger så.

Fuck you Telenor!

Städning

På G.

Idag är det städning som gäller. Lite städning iaf. Tänkte ta för mig köket och skåp generellt (Dock ej kylskåp då jag fortfarande har grejer där).

Sen kanske lite badrumsväggar. Kanske.

HERREGUD vad ointressant! Och detta bloggar jag om!??! Fatta vilket inspirationslöst liv jag lever hörrni.

Förlåt.

Härliga söndag

Sovit länge, legat i sängen hur länge som helst och haft mysigt morgonsnack med älskling, powerwalk 1 timme; Gubbängen-Bandhagen-Hökarängen-Tallkrogen-Gubbängen. Skönt!

Nu ska jag ta en snabbdusch. Därefter blir det lite fix och sen en liten sväng upp till Märsta för att hälsa på svärisarna.

Häv ej lavli sandej!

Lördag

- Vakna med migrän kl. 0530
- Åka till jobbet kl. 0840
- Morgonstress med måtta kl. 10-12
- Färdtjänstbilen till Skansen kommer kl. 1305. Enbart 35 minuter försenad.
- Mys på Skansen med djur, middag och fika 14-1730.
- Fotbollsmatch där idiotkommentatorn lyckas jinxa Svenska laget 1 minut före slutet som leder till att Spanien vinner 2-1 över sverige.
- Förfriskande promenad från Lidingö till Ropsten kl. 20.
- Illamående och migrän på vägen hem till Gubbängen
- Hem till tom lägenhet kl. 2110. Älskling har dammsugit, torkat av golv, tvättat, plockat undan, hängt upp tavlor, handlat massor av smarr samt gjort så fint i köket att jag inte vill förstöra det vid att laga lite kvällsmat som jag nu desperat behöver.

Hoppas ni hade en fin lördag!

Nu ska jag luta mig tillbaka i soffan och njuta av en migräntablett, varma ostsmörgåsar, mjölk och fotboll. Alldeles fantastiskt, härligt för mig själv.

Aaaaahh.... 

Stockholm

Hela den här staden är ett stort pretentiöst skämt.

Jag slutar aldrig att förvånas över den mängd ytlighet och likgiltighet som florerar här.

ALLA är så. Alla blir så.

Det värsta av allt är att jag blivit så själv.

Jag skäms.

Lusten att säga något fult

är oehörd just nu.

Men jag ska försöka låta bli.

HELVETES JÄVLA SKITKUK!

Äh, det gick helt enkelt inte att låta bli.

Förlåt mig.

Living on the edge

Scenario;

Jag ska ta mig till Karolinska institutet. Jag kikar ut igenom fönstret och konstaterar att det är molnigt. Det är mycket molnigt och man funderar ifall det skulle kunna börja regna. Jag drar slutsatsen att jag chansar på att det går bra och tar mig inte tid att stoppa ett paraply i väskan.

Jag stänger utgångsdörren bakom mig, låser och går ner i trapphuset. Då jag öppnar dörren ser jag att små droppar har börjat slå mot marken. Igen vurderar jag risken; kommer jag bli dygnsur eller kommer det gå bra? Ska jag gå tillbaka en halv våning, låsa upp dörren och hämta en paraply. Efter tre sekunders funderande drar jag än en gång slutsatsne att det säkert kommer gå bra och tar mig inte tiden att hämta paraplyt.

Medan jag promenerar till bussen blir regndropparna tyngre och tätare. Nu tänker jag åtminstonde INTE gå tillbaka och hämta paraplyt.

Kommer fram till St.Eriksplan. Det spöregnar och jag försöker hitta rätt busshållsplats. I mitt kutande fram och tillbaka tre gånger över vägen för att hitta rätt buss som ska ta mig till Karolinska, konstaterar jag att det nog hade varit värt att stoppa ett paraply i väskan.

Även nu då jag sitter torr och trygg inne på Ki's bibliotek och tittar ut på Guds hysteriska gråtande, kan jag inget annat än konstatera att det verkligen hade varit värt att stoppa ett paraply i väskan.

Döden när?

Jag har så oändligt svårt att ta mig ur sängen om dagarna. Måste verkligen tvinga mig själv upp. Helt sanslöst.
Dessutom vill jag inte göra någonting alls. Jag vill inte BEHÖVA göra något. Jag vill att dagarna ska vara helt fria så att jag enbart kan göra spontana saker som känns roliga där och då. Inget press, inget måste att prestera något som helst. Tro mig, jag kan tycka att det är skönt och även ibland lite roligt att städa - bara det inte är planerat, utan att jag får för mig det där och då.

Jag tror att min kropp behöver semester helt enkelt. Jag tror det är det den försöker säga. "Hallå där! Sluta tänka på gravida kärringar, sluta gå upp i ottan och sluta för Guds skull att städa, fixa och dona i den där andra lägenheten! Lös lite sudoku! Läs en bok istället! Ta en jäkla fika med nån eller ta med dig kameran ut i friska luften!"

Det är tur det att jag faktiskt har en morot som gör att jag bara måste prestera de nästa tre veckorna.

Nu ska jag gå och tvätta mig i ansiktet. Jag ber om ursäkt till Mimpis och Piigis som måste dras med mig idag, men jag hoppas ni har överseende med mig tjejer; jag orkar helt enkelt inte tvätta håret. 

Hurra!

För Sverige med 2-0 mot Grekland!

Hurra för att jag har röjt min lägenhet och blivit av med sopor.
Hurra för att jag har spacklat väggarna.
Hurra för att jag har tvättat bort alla fläckar på väggarna.
Hurra för att jag har städat inuti spisen och köksfläkten.
Hurra för att jag har tjänat 400 kr på att sälja några av mina möbler idag!

(400-150 (blocket annonser)  = 250)


Hurra, hurra, hurra!

Nu ska jag sova. Pöss ♥

Fina fisken

Helgen har verkligen vart trevlig värre. Jag älskar att umgås med människor som jag slappnar av med. M och S är två av dessa. Vi har solat, ätit middag, druckit lite öl, kollat lite tv och haft det fint. Dessutom har jag jobbat lite. Några timmar på nationaldagen och ikväll. Det gör mig verkligen inget. Visst. Helgen blir lite smått amputerat, men det är schyst att komma på jobbet någon gång ibland då sonen (som bor hos hon jag är assistent för) råkar ha födelsedag och ledigt och därmed har lagat värsta maten. Så slipper jag laga mat OCH blir bjuden på middag. Har mest löst sudoku hela kvällen. Sen var jag färdig tjugo minuter tidigt och då är det helt enkelt lyx.

Nu blir det myspys med min sambo.

Hörs i veckan mina vänner! Då blir det action för denna tjejen :)  NU jävlar!

puss puss ♥

Trevligt värre!

Nu ska jag ha två hela, härliga och lediga dagar. Jag har bestämt mig för det innan jag tar tag i allt som behöver göras på måndag. Man måste få unna sig lite ledighet ibland.

Eftersom jag nu i princip inte har rört på arslet på ungefär en vecka, funderar jag starkt på om jag måste gå en powerwalk nu. På väg till affärn för att köpa frukost åtminstonde ;)

Sen funderar jag på om man ska åka någonstans idag och inte bara grillas i gården här bak. Det är jättefint att grilla i bakgården om man har lite bråttom, eller råkar ha en timme till övers. Men att hänga en HEL dag i bakgården när det är supert väder och mycket annat man kan göra och många andra ställen framför allt som man kan sola, ja då tycker jag att man ska "make the effort".

Nu ska jag ta på mig lite (fler) kläder. Och så ska jag ut och powerwalka järnet en pytteliten stund.

Puss! ♥

Nationaldagen

- Sovit
- Solat
- Jobbat
- Ätit
- Tv och mjukibyxor


Slut

Nu räcker det med festande. För denna veckan åtminstonde. Att göra sig snygg varje dag, att ha på sig sling-backs som under kvällens förlopp verkar växa fast i fötterna, mängder alkoholhaltig dryck, sena kvällar, dans, hög musik, coola personer ++

Nu ska jag ärligt talat erkänna att jag är lite mätt. På fest alltså. Inte annars. Det är ju tur att Pizza Maxi i Gubbängen var stängd då man klev av bussen nu, annars hade jag lätt moffat i mig en hel pizzajävel själv. Det fick bli en vitlöksbaguette istället direkt från frysen och in i ugnen. Den blev bränd på toppen och fortfarande smått fryst i mitten. Ändå är det den godaste vitlöksbaguetten jag någonsin ätit.


Nu tror jag att sambon väntar på att jag ska hoppa i sängen så att han kan släcka alla lampor och somna på riktigt. Måste bara borsta mina brända, carcinoma, vitlöksstinkande gaddar först.


puss på er.

Sikken kväll. Vilka underbara vänner jag har i den här skolan. Liza, du är vacker!

Jag och osthyveln..

..har precis snabb-avfrostat frysen. Man kunde knappt få upp första lådan pga all frost och dörren hade slutat stänga ordentligt som givetvis ledde till ännu mer frost. Det hade helt enkelt börjat bli en ond cirkel.

Sambon frågade kl. 0722 imorse om inte jag kunde "kika" på problemet under dagen.

Jag och osthyveln har nu haft ett träningspass tillsammans. Därför äter jag tortilla chips och choklad till frukost.




Detta var det som jag lyckades fånga upp utan att det trillade ner i golvet först.

(Ja älskling, jag har självklart torkat upp allt från ditt trägolv)

Nu ska jag ut i solen och värma mig lite från denna kyliga upplevelse. Sen äre dusch, fix och fest igen.

Puh!

Antiklimax

Examinatorerna igår sade att vi skulle få veta resultaten idag.

Nu med sovmössa på ringde jag till skolan där jag frågade kära Filip. Han sprang iväg för att fråga och kom tillbaka med beskedet att studierektor skulle skicka ut ett mail till alla med resultaten.

Nu har jag kollat min mailinbox. Ett mail vidarebefodrat till mig från studierektor genom sekreteraren där det står;


Grattis, du är godkänd på slutexaminationen.


Med vänlig hälsning


Mxxxx Öxxxxx

Studierektor


Alltså. Vaddå? Med risken att låta arrogant; det har väl jag också fattat att jag förmodligen är godkänd! Jag vill se HUR bra/dålig jag är. Jag vill veta poäng för i helvete!


Fem år

Has come to an end.  Typ.

Slutexet gick hur bra som helst. If I may say so myself! :D

Nu ska jag ta en snabbdusch, fixa upp mig själft och sen ta mig till medborgarplatsen för ett välbehövt firande.

Mår lite illa. Har precis tryckt i mig en lakritspuck-glass och ett hekto lösgodis i min vansinniga hunger. Inte bra.

Så, to da shaowas!

Reporting live

från skolans bibliotek där jag och en del av min klass är samlade. Vi ropas in i sal tre två och två där vi får genomföra det praktiska provet. Sista tentan/provet/examen av en femårig utbildning.

Jag har inte varit nervös tidigare, men jag skulle ljuga nu om jag sa att jag inte ens var måttligt påverkad av den tyngd detta innebär och allt vad detta slutgiltiga prov vilar på.

Uppdatering följer..

Klart!

Jag hann, jag hann! Otroligt. Jag hann till och med att dra en rejäl omgång med dammsugarn innan jag hoppade en snabbis i duschen. Nu sitter jag mest och surfar bort tiden medan jag väntar på att sambon (håhå!) ska komma hem. Känner mig som en fjantig liten hemmafru. Hahahahahaaaaa..

Men imorgon är det slutexamination. Hur najsigt som helst..

Jag försöker förtränga tanken med hur man ska ta sig till Myrorna med all skit. Och vad gör jag med soffbordet, skrivbordet, tv-bordet, vinbordet, tv'en och mina hyllor? Ska jag orka ta kort och lägga ut på blocket? Ska jag skicka ett mail till myrorna och fråga om de vill hämta allt ihop? Så behöver jag inte ens fråga någon stackare med bil om de vill vara så snälla?

VI får se. Jag ska nu aktivt spendera resten av denna vecka med att förtränga spacklingen, målningen och flyttstädningen som väntar mig i Solna.

Nu ska jag ladda inför morgondagens praktiska och muntliga slutexamination. Detta kan bli roligt. Sömn inatt? Anyone?

Röjning

Nu börjar det komma i ordning. Skapligt. Hoppas på att hinna innan M. kommer hem. Vore skönt!

Suckaduck

Solde min säng igår kväll för 600 kr. Det var det det kostade att hyra bildjävulen som vi fick åka till Farsta för att hämta. Sedan köade vi i 45 minuter till Solna, sen packade vi bilen i 25 minuter. Sen åkte man till Gubbis. Då åkte M. på jobbet och V. hjälpte mig att tömma bilen. Kl. 1020 var man tillbaka på OKQ8 i Farsta. Nu sitter jag här och försöker mana mig upp att packa ut.

Jag vill inte. Jag vill ingenting. Jag vill bara rulla ihop mig i en osynlig boll som kan försvinna och inte finnas.


Åt skogen?

Detta går möjligtvis åt pipan. Min käre vän som skulle hjälpa mig med flytten idag ringde igår kväll då jag precis var färdigpackad, duschad och klar för dagen idag och berättade att hennes son har varit i en cykelolycka och i princip har slagit ut alla tänder i hela käften. Hon var liksom tvungen att vara hemma med honom idag. Jag ska inte säga att jag inte är besviken. Jag var ju ändå mentalt förberädd på att flytten skulle ske idag. Men jag överlever. Erbjudandet om att låna bil står fortfarande kvar, men då behöver man ju ändå hjälp att bära. Vem fan pajar sina ryggar frivilligt? Alla jag känner att jag skulle kunna fråga jobbar, har prov eller laddar inför prov imorgon.

Nu har älskling sagt att han kan ta ledigt för min skull på förmiddagen (bara han är på jobbet till lunch). Frågan är om vi får tag på en bil på OKQ8 här borta. Det är så jäkla tidsödande att åka ut till Lidingö, sen till Solna, sen till Gubbängen och tillbaka till Lidingö igen om man ska låna deras bil. Jag ska ringa OKQ8 kl. 7 prick för att försöka få tag på bil. Jag hoppas att det går i ordning och att vi kan sköta detta så smärtfritt som möjligt. En sak är säker, det behöver bli effektivt.

Well, går inte detta idag, så gör det inte det. Då får jag helt enkelt vänta till en annan dag då kanske några har tid och möjlighet att hjälpa och sen göra flytten då. Inge mer med det liksom.

Ok, kommer kanske en uppdate under dagen då om hur det går...

Förresten

Något jävligt skumt och läskigt hände mig imorse.

Hade PRECIS slagit på mobilen, och så ringer telefonen. Och vet ni vem som ringde? Mig själv tydligen. Det var mitt mobilnummer som ringde. Till mig själv alltså. Jag var ju tvungen att svara med sovmössan fortfarande på och ni kan säkert redan nu gissa att ingen svarade mig då jag sa "Hallå??". 

Tycker fortfarande att det var en ytterst skum upplevelse. Den gav mig faktiskt lite kalla gysningar om jag ska vara helt ärlig.

Flyttstress

Det blir tyvärr inget solande på mig idag. Det går inte. Jag hinner verkligen inte. Suck. Trist som tusan faktiskt. Jag har precis tagit en lunch ute i solen dock. En åttabitars sushi med "läka" och "lulle" istället för laxbitar.

Jag blir lika förvånad varje gång människor lever upp till sina stereotypbåsar. Roligt värre ;)

Nu har jag köpt flyttfrukt. Viktigt att ha en simpel energikälla som inte är beroende av kylskåp och annat. Najsigt.
Ser nu framför mig ung. två timmars packning. Hoppas verkligen att jag har fått rivit ner och in i resväskor och banankartonger allt som är mina såkallade önskvärda ägodelar. Sen blir det att ta sig ner till soprummet med allt skit jag hittills lyckats rensa ut. Fy fan. Jag önskar så himla mycket att detta bara var klart nu. Är så trött och leds på skiten. bläääh..

Fika hos en kompis senare som fyller år. Hinner man? Hmmm..


Utmaning

Från Piigis.

Då är det bara att köra på i bästa möjliga vitlöksfräsiga anda.

3 namn jag går under: Doddi, Frk, Heidi
3 saker som skrämmer mig: Att bli vuxen, att sköta och ha hyfsad ekonomi, att öppna hjärtat och låta sig själv älska någon utan hämningar.
3 saker jag har på mig: Trosor, sovlinne, hårsnodd ;)
3 sanningar: Jag har det bättre än många även om jag inte är medveten om detta alla dagar, jag har jävligt bra kompisar både här och i Norge som jag uppskattar oerhört mycket, jag andas, luktar och smakar vitlök just nu. (Bananen jag just åt var inget vidare god faktiskt.)
3 saker jag verkligen vill ha: Jag hatar plagiater, men Piigis version summerade upp verkligen allt; De tre K:na; Kärlek, Klinik och Kash :D (BRA formulerat!!)
3 personer jag utmanar: Hmm..Alltså, jag vet bara om Piigis och Fridis som läser denna blogg och har en egen blogg de skriver i. Eftersom Piigis redan har gjort detta, så får det väl bli Fridis jag utmanar då :)