Det går bra nu

Vilken frid det är att komma hem till alla nära och kära. Jag känner mig mer och mer sugen på att ta mitt lilla pick och pack och flytta hem. Frågan är om det blir så bra som man faktiskt har det när man kommer hem på semester? Om jag flyttar hem till lilla Fredrikstad, kommer detta som är min heliga plats i världen att bli min vardag. Känner jag mig själv rätt blir jag nog lika snart leds på detta stället också, och då är frågan; Vad blir då min heliga plats där jag kan rymma undan vardagen?

Svårt, mycket svårt. Men sanningen är att jag längtar efter att ha min familj och mina vänner på tillräckligt nära avstånd att man kan träffas lite när man vill.

Jullovet har hittils varit trevligt och hyfsat lugnt. Det har varit tvunget så därför att jag var så sjuk och förkyld här första veckan i min semester. Fast det var nog lika bra. Min kropp behövde ju lugnet och blev nog sjuk just därför att jag inte lyssnade och tog det lugnt när den försökte säga till att det var det den behövde.

Har ätit ogynsamma mängder julgodis och mat. Men jag känner än så länge inte att jag gått upp särskilt och det är ju ett plus. Om jag har gått upp ett halvkilo när jag kommer tillbaks är detta faktiskt inte världens undergång.

Snart är det sol och semester på allvar. Jag har nog inte riktigt fattat än, men jag känner att jag är på god väg att komma dit.

Näh, nu ska jag ta och runda av för kvällen. Borde ju lägga mig och nalla lite. Är dock till trots fem timmars sömn i natt inte trött än, men jag kan tänka mig att jag snabbt känner av det om jag lägger mig i sängen med boken.

Nu ska jag inte tråka ut er längre med mina tråkiga betraktelser. Ha en fortsatt härlig jul och ett riktigt gott nytt år önskar jag er allihopa. Det är ni värda. Ni vet väl att året 2009 är året då allt vänds lite upp och ner? Det är året då sakerna kommer trilla på plats. Jag är övertygad.

Hoppas mitt leg kommer snart.

Puss

FYI

Man vet att det är dags att klippa tånaglarna när man river sig och får sår i huden på närmaste granntå.


God jul förresten!


Förmiddagsskratt

Det är 4 grader varmt, mulet och lite halvregnigt ute. Satt här vid datorn och kollade ut på vägen. Då kommer en man gående iklätt bara morgonrock, innetofflor och en riktig sovfrisyr. Såg väldigt lustigt ut. Skrattade gott om man säger ;)

P.S.

Uppsatsen är godkänd och klar nu. Jag är helt plötsligt Kiropraktor.

Jag gratulerar mig själv:  Gratulerar.

Kändis?

Igår såg jag Blondinbella på Stureplan med sin BlondinNils i släptåg.

Räknas detta som kändisspotting?

Ifall ni undrar

så jobbar jag en himla massa. Ingen ledighet nu fram till jul. All min energi går åt jobb, viktiga ärenden däremellan, julklappsplanering och fix, sömn, träning och att inte äta godis på vardagar.

Det finns liksom inte så mycket energi kvar till kreativa blogginlägg. Förlåt för det. Vi får väl hoppas på bättre tider helt enkelt.

Pöss

Överdrivet

Jag är helt enkelt bara för himla underbar, skön, charmig, rolig och fantastisk.