Rastlös..

Rastlösheten i mig har blivit större igen..Jag tror jag har kommit på varför..Jag saknar något..
Jag känner mig vilse. Istället för att lyssna till hjärtat har jag försökt tänka och analysera mig fram till vad som är rätt för mig.

Jag kommer ihåg då Grönqvist sa att människan tar sina val baserad på rädsla. Jag tror han har rätt. Man vågar inte följa sitt hjärta, och man vågar inte lita till sin magkänsla. Därför blir man vilse. Det kräver mycket mod att våga ta alla val i sitt liv baserat på sitt hjärta. Mitt liv hade förmodentlig sätt mycket annorlunda ut om jag hade gjort det. Jag tror inte jag hade varit så rastlös om jag hade gjort detta.

Tyvärr har jag nu förlorat min inre kompass; jag har gått vilse. Jag vet inte längre vad som är rätt eller fel. Jag vet inte längre vilka val jag ska göra för att jag ska bli lycklig. Ibland tror jag också att man förtränger sitt hjärta. Därför att man vill att något ska göra en lycklig, även om det inte blir så. Dessutom vill man inte såra andra människor kring sig. Men det är oundvikligt ibland om man vill vara lycklig i sig. 

Jag önskar att jag kunde hitta tillbaka. Jag önskar att jag vågade följa mitt hjärta och lita till min magkänsla.

Jag önskar att jag vågade vara lycklig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback