Lill-lörda

Jag är så fruktansvärt trött i huvudet. Efter tre-fyra timmar med uppsatsskrivande känns det som att jag har varit vaken ett dygn och behöver sova NU.

Då jag var yngre och gick i den obligatoriska skolan, kommer jag ihåg att det var så varje år. Den första veckan i skolan var man helt väck varje eftermiddag och kunde knappt tenka ut användbara meningar för att göra sig förstådd. Det är samma sak nu. Den första veckan med skrivande. Det tar verkligen på krafterna att vara tvungen att analysera var minsta detalj i vad man skriver. Inte bara vad man skriver rätt innehållsmässigt och att det följer en röd tråd, utan hur man ordlägger sig, att det inte blir kaka på kaka, utan kort, konsist och korrekt. Det är helt enkelt förödande för min hjärna.

Tur att jag har den här bloggen då jag inte ens behöver bry min om att korrigera stavfel.

Nu ska jag stupa i soffan och kaka med SATC en liten stund. Hej på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback