Perspektiv

Jag fick ett mail imorse från en kompis i Norge. En gemensam kompis till oss fick tydligen ett hjärnslag den 1. Augusti. Hela hennes höger sida är förlamad och hon har svårt för att prata. Hon ligger på ett sjukhus i Oslo där hon får hjälp och en början till rehabilitering.

Detta har skakat mig. Då jag läste mailet började jag bara spontant att gråta. Detta tycker jag är så hemskt att jag inte skulle vela unna min värsta fiende att uppleva detta. Och sen denna tjejen då. Hon är för fan bara 30 år! Och på allvar en ut av de mest fantastiska människor jag har träffat. Jag har alltid haft så enormt stor respekt för henne för den person hon är.

Det blir en tankeställare om man säger så.

Man får ett perspektiv på sakerna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback