Bajsigt på landet

Charmen med stugor tappar på något sätt sin glans när jag mitt i natten vaknar av att sängbotten försvinner under mig och jag efter ett stort brak blir liggande i en grop med madrassen.

Det betyder att jag måste resa mig upp ur nattmössetillståndet för att lyfta madrass och pejla in plank så att de ligger rätt. Resten av natten ligger jag som på nålar, livrädd att det ska hända igen.

Då jag klockan 08.36 utsätts för ännu ett brak ger jag upp, svär högt för mig själv, förklarar mig för stackars Maggie som inte fattar ett dyft och sedan beger jag mig ut ur sovrummet och ner i vardagsrummet till datorn istället.

Nu tänker jag ta mig fan lägga mig i solen. Så att ni vet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback