Fy fan

Känner mig ganska uppgiven. Alla jag känner är inte här eller är upptagna. Min morsa är fortfarande på Koster och kommer inte hem förrän imorgonkväll. Tills dess är jag alldeles ensam.

Ikväll har jag hälsat på Farmor, tittat på matchen på en extraordinärt varm pub nere i stan tillsammans med Pappa, och åkt omkring en halvtimme senare för att hitta något ätbart utan att faktiskt hitta något. Det blev en macka, tre nävar chips, 1 1/2 stycke chokladtårta och en banan. Här hemma. Inte direkt spännande.

Dessutom tror jag att jag har fått hål i tanden. Det isar något alldeles fruktansvärt varje gång jag dricker något. Jag kan helt enkelt känna att det inte är helt friskt där inne. Vette fan hur jag ska lösa detta. Jag har helt enkelt inte råd att gå till tandläkarn i sverige, och här i norge har min tandläkare semester. Yippi yey. Det är helt förjävligt att man inte ens har råd att sköta sin munhygien. Verkligen förjävligt. Jag kan inte förstå hur inte tandskötsel kan betraktas ekonomiskt sätt som övriga läkarebesök. Vad är det här för samhälle egentligen?

Nej, nu ska jag minsann gå och sköta min munhygien och sedan hoppa i sängen. Jag vill att denna dag ska ta slut nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback