Hoppsansa!

Nu har jag vart vaken sedan kl. 9. Det var skönt att inte behöva kliva upp. Jag gick ändå upp och gjorde deg till frukostfrallor, åt lite frulle och förberädde till en äppelpaj jag tänker göra senare. Egentligen hade jag tänkt göra hallon- och blåbärpaj, men då jag var ute i skogen i går konstaterade jag att jag på ett ungefär var 1 1/2 vecka för sent ute för hallonen och två veckor för tidigt ute för blåbären. Efter en timme vände jag tillbaka till stugan med ca 2 dl bär. Så nu blir det äppelpaj med hallon och blåbär istället. :)

Det var dock inte det enda jag vände hem med. Då vi satt och åt min helt fantastiskt godaste hemgjorda pizza hittills i mitt liv, kände jag något som kittlade mig på handen. Det var helt enkelt en liten blodsugare som hade följt med mig hem. Minnet av förra årets blåbärplock och dagen efter då jag vaknade med en blodsugare på vaden, gjorde mig lättare illamående. Jag sköljde ner den i handfatet och hoppas den har drunknat en hemsk död. Sedan strippade jag för Hilde och skakade våldsamt mina kläder ute på gräsmattan. Sedan gjorde jag en total body-check. I natt har jag drömt om att hela min kropp varit täckt. Usch, ingen borrelia eller tbc här i huset, det ska jag ta mig fan se till!

Hilde som hade sovit absolut ingenting efter en fuktig sväng kvällen innan då vi åkte ut till Koster igår, har sovit ut. Hoppas jag. Vi nallade vid tolvsnåret igår kväll och hon dök upp nu efter kl. 13.

Nu tänker jag grädda mina frukostfrallor så Hilde får sin frukost och jag min lunch, så kan vi kanske äntligen komma härifrån någon gång. Rastlösheten börjar göra sig känd i benen och jag är redo för en mycket trevlig cykelsväng ute i regnet. Måste ju få användning av gummistövlarna och regnjackan nu som jag faktiskt har burit ut dem hit.

Ha en hjärtans fin söndag allihop!

Pøss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback