Ny vecka, nya mål

Helgen var jättetrevlig. Det var oerhört skönt att se min mamma igen. Vilken liten mammaflicka jag är ;)
Hela helgen gick åt att äta god mat (som jag för det mesta lagade) och gå omkring i stan som riktiga turister. Tur att vädret var fint och relativt varmt på lördag.

Denna vecka är målsättningen att göra några administrativa grejjer, samt att söka och skaffa jobb. Nu gäller det helt enkelt bara att köra järnet. Målet är att jobba så absolut mycket som möjligt innan Thailand så jag åtminstonde har några kroner att rulla på fram tills dess (utan att plocka från sparkontot) och medan jag är där . Känner mig lite panisk vad gäller ekonomin. Det vore en tung sten som lyfte från mitt bröst om jag kunde försörga mig själv. Annars väntar förhoppningsvis besked angående modellen och uppsatsen imorgon. Ett stort hopp vore om man kunde lämna in på slutet av denna vecka och få det godkänt! Vem vet? Om G. är på rätt humör och allt går som smort är jag kanske kiropraktor innan Decembermånad? Det vore helt jävla underbart. Ännu en sten lyft från bröstet om man säger så...

I eftermiddags åkte jag in till stan och träffade Micke efter hans jobb och tränade. Han körde squash med en arbetskollega medan jag körde järnet med skrotlyft, cykel, rodd och lite löpning. Känslan  är helt obeskrivlig. Fy farao vad skönt det är att träna vikter. Min kropp har längtat järnet hur länge som helst och nu när jag äntligen fick möjligheten var det helt underbart. Trevligt att få träna gratis också! Det blir fler gånger må jag lova.. :) Målet är att kunna åka dit i det minsta två dagar i veckan och sedan köra powerwalks på hemmaplan.

Nu ska jag svulla efter kycklingmiddagen och se på How I met your mother med älskling innan nalledags om en timme.

Pusselipuss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback