Case of The Mundays

Jag var mentalt förberädd på att vi skulle uppsatsera idag. Men den ena ringde och avbokade av personliga skäl och då bestämde vi två resterande att vänta till imorgon så att vi är alla tre när vi gör sista ändringarna.

Det här känns inte bra. För mig alltså. Inte med uppsatsen, men att vara sysslolös. Vad ska jag ta mig till? Jag blir faktiskt lättare ledsen av det om jag ska vara ärlig. Lite ångest kan man väl säga att jag får också. Jag som har så lite pengar borde åtminstonde egna dagen åt något vettigt som att försöka jobba in lite pengar.

Alltså, det finns ju saker att göra. Jag hade kunnat hålla mig sysselsatt i flera dagar bara här inne i lägenheten. Jag hade kunnat städa, tvätta ur kylskåpet, sortera kläder, föremål och omorganisera klädskåpet och alla köksskåp. Det behövs men det kommer inte hända. Jag måste vara utomordentligt, extraordinärt motiverad för att överhuvudtaget lyckas med sådana saker.

Målet idag blir helt enkelt at göra duktiga saker på lotsas så mycket som möjligt. Då kanske jag lyckas nalla mig själv ikväll utan å känna att jag fullständigt slöst bort en dag.. 

Aah..dagens lyx-problem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback