Det här med humöret

Jag har på senaste tiden fått indikationer om, och själv blivit ganska medveten om, att jag kanske har tenderat att se lite mörkt på livet. Ni vet, glas halvtomt istället för halvfullt. Detta irriterar mig lite då jag egentligen alltid varit en ganska positiv person med en god portion livsglädje. Numera har jag inte så mycket livsglädje alls. Detta går ju utöver det mesta egentligen.

Det finns en hel del saker som kommer hända i både när och lite mer fjärran framtid som en "normal" person skulle se mycket fram emot och därför glädjas lite extra åt livet. Detta gäller inte mig i nuläget. Därför har jag helt enkelt bestämt mig för att jag ska börja se saker lite mer från den positiva sidan och även fokusera mer på det som är bra istället för det som är dåligt. Jag inser dock mina egna begränsningar och därför har jag bestämt mig för att börja ganska enkelt;

Lingonvecka - Vilket privilegium!

Kommentarer
Postat av: Pojkvän

Jag tycker om din nya positiva inställning, man mår bättre av den också. :) Vilket privilegium för oss alla!! ;)

2008-09-22 @ 22:19:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback