Välkommen till ditt nya liv..

..som arbetslös. Jag har skulder på en halv miljon. Inga tillgångar och inget jobb. Letat mig igenom arbetsförmedlingens hemsida just nu. Där finns inga jobb man bör söka om man tänkter åka utomlands i sex veckor inom närmsta tiden. Cafeet som jag skulle jobba på  några dagar i veckan har krymt till en helg då och då och " vi ringer om vi behöver dig". De ringer aldrig kan jag säga. Känns bra. Känns jävligt bra. Jag har till och med mejlat min andra vikariechef och frågat om hon har andra kunder som behöver personliga assistenter. Därför att jag är desperat.

Min största framdrift idag har vart att tvätta en maskin kläder. Känner mig helt meningslös i både själ och tillvaro.

Ja just det. Jag skulle ju börja se livet från den ljusa sidan. Eh..Gud vilken tur jag har som har så mycket ledig tid! Herregud, vad skönt! 

Man kan ju förstås inte göra något kul på sin lediga tid då man inte tjänar pengar. Men men, jag kan i allafall ligga i soffan och pilla mig i naveln medan jag frånvarande blickar ut på septembervädrets kalla himmel och röda löv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback