And it burns, burns, burns..

..in the ring of fire..
Hilde och jag var på stranden igår i nästan fyra timmar. Jag hade solkräm på mig, men Hilde har en sorts hud som är väldigt tunn och väldigt vit. Om hon ska få någon färg överhuvudtaget, måste hon brännas pyttelite, annars är hon helt vit. Även när hon är brun från solen och fått "fin färg" är alla andra neger i förhållande till henne. Inkluderat mig själv. Hon undervurderade nog blandningen fyra timmars högsol och saltvatten i går då hon "glömde" smörja in sig med solkräm. Dessutom låg vi med solen mot sidan och inte rakt framifrån. Detta har resulterat i att min kära vän är bränd på höger ben, höger sida mage, hela bröstet och ett roligt rött sträck på höger sida av halsen. Hon har dessutom blivit riktigt bränd i ansiktet, förutom kring ögonen där hon hade solglasögon (stora, runda, retro, diva solglasögon), så hon går nu omkring med ett lustigt utseende; Blanding mellan en insekt (stora, runda ögon), och en person på spa. Hade hon haft en handduk i håret, kunne hon fint sett ut som om hon hade något gegg i ansiktet som skulle verka bra för huden eller nåt. haha..

Annars ännu mer trötter idag. Somnade väl vid tre inatt, och klev upp kvart i sju för att jobba. Det var ungefär 24 grader varmt inatt. Vem kan sova under sådana förhållanden egentligen? Förbannat varmt.

Kommentarer
Postat av: Pigis

Oh vad roligt! Jobbar till kl 14 den 22:a och är ledig den 23:e, så hör av dej så hittar vi på nåt. Blir kul att se dej...var alldeles för länge sen :) kram kram

2006-08-07 @ 20:36:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback