Avsked

Efter en underbar helg med min älskade, var man tvungen att vinka hejdå till honom genom säkerhetskontrollen på Arlanda. Det var blandade känslor för min del. Det gjorde lite ont att släppa honom i visshet om att vi inte kommer ses på fem veckor, men jag grät inte! Jag kände av klumpen i halsen, men inga tårar som jag egentligen hade väntat mig. Dessutom känns det som att jag själv verkligen behöver en sån där resa snart innan jag vållar mig själv skada, men men...Det blir min tur en gång! Samtidigt var jag glad! Jag var jätteglad för hans skull, och självklart hans föräldrar och kompis Fredrik. Micke har verkligen förtjänat den här semestern - Gudarna ska veta att han har jobbat hårt för den, och jag hoppas verkligen den blir underbar!

Men nu ska jag berätta lite om den underbara helgen vi har haft! I lördags träffades vi i stan med hans kompis Fredrik och Fredriks tjej Elin. Vi åt oss goda och mätta, och sedan promenerade de två paren hand i hand till, och omkring i Gamla Stan. Det var supermysigt sådär i Decembermörkret. Av två Gottlänningar köpte vi varma och färskt brända mandlar som var jättegoda. Vi tittade i fönster och kollade in julmarknaden, där vi tjejerna fick var sin presentpåse med en gullig nalle i ;) Dessutom fikade vi i en ganska så trevlig källare vid namn Kaffekoppen. Den var en tillhörande del till caféet som heter Chokladkoppen. Efter detta var vi ganska så trötta, och åkte hem.

Senare på kvällen hade jag och Micke en superhärlig och romantisk afton med bubbelbad i hans badkar. Vi tände värmeljus i hela badrummet, lyssnade till stämningsmusik och delade en flaska nerkyld rosévin. Sedan njöt vi av varandras sällskap med tystnad och prat...Men om ni tror att det tar slut där, tar ni skamligt fel!

Söndagen hade Micke sagt att han hade en överraskning åt mig. Hela dagen slappade vi och hade det ganska så skönt. Vi öppnade även varandras julklappar! Senare på kvällen åkte vi in till stan. Överraskningen var att han hade bokat ett bord på resturangen Gondolen. Julbordsmat för två. Så fick vi vårat julfirande tillsammans ändå :) Och vilket firande det var! En fantastisk julbordsbuffé som innehöll allt man kan tänka sig av underbar mat som hör julen till. Vi åt kalla godingar till förrätt och sedan en fantastisk god huvudrätt av varm mat. Efterrätten var ett kapitel i sig själv. Ett stort bord av vad som kändes som oändligt många olika och härliga sötsaker. Mellan varven passade vi på att njuta av utsikten och varandra. Efter maten var vi mätta och glada och en promenad i kylan kändes passande från Slussen genom Gamla Stan och till T-centralen innan vi tog tåget hem till Micke. Vi somnade på ett skott känns det som, och det var underbart att kramas med honom hela natten. Detta var verkligen en kväll jag kommer minnas i lång tid framöver. Ingen har någonsin gjort något sånt för mig. Det kändes helt overkligt att någon tycker jag var värt detta. Min man, han är underbar han, och jag älskar honom. Väldigt mycket.

 

Saknar dessutom.

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback