Merry Christmas!!

Ja hörni, nu har julen kommit. Allt stress avklarades igår, och idag är det bara mys och lugnt. Inget mer stress ska få komma in under min hud.
Igår hade vi en ganska rolig lilla-julaftons middag. Vi hade julgröt till förrätt med mandeln i självklart! :) Det är en norsk tradition. Den som får mandeln får en liten marsipan-julgris i present...Tyvärr var det dock ingen som fick mandeln i den första portionen och då var det heller ingen som ville ha just mer gröt..Huvudrätten var Mamma's härliga quiche (paj) med sallad, samt ett fat sushi. Ganska rolig "jul" mix.

I dag klev jag upp vid 9, åt lite frulle, och sedan gick jag en lång promenad i skogen. På väg hem såg jag en hundbajsklump i diket. Det "konstiga" var att "korvarna" såg ut som en liten gubbe. Dessutom var den ju brun - så pepparkaksgubbe helt enkelt...disturbing....
Då jag kom hem var det julfrukost. Min mamma ville älda upp en härlig brasa i sin nya spis idag. Tyvärr är den ju helt ny, så att de första gångerna man äldar där i, kommer jättemycket rök från själva spisen (målningslacken och allt). Hela julfrullen satt man med balkongdörren uppe så man kunde andas...Det roligaste var då röklarmet gick av...Hahahah...vid turades om att fläkta under den så den inte skulle låta ;) Nu är jag hos Stina, och då jag gick hemifrån var det alldeles dimmigt i vardagsrummet från all röken....tihi! God jul kan man säga..

Hannah (min syster-yster) och jag ska stå för julmaten idag. Min mamma ska vara vägledare bara...Kan ju bli roligt. Vi har bestämt att vi ska lära oss hur man gör en traditionell norsk julmiddag. Bra å kunna! :D Om jag bestämmer mig för att bo kvar i Sverige sen, vill jag så absolut kunna laga till en norsk julmiddag...Det får mina gäster stå ut med i sånna fall ;)

Ännu en gång vill jag önska "alla" som läser detta en underbar jul. Jag hoppast ni får massor med härlig mat och presenter, samt en härlig julfrid med familjen....

Kommentarer
Postat av: Din M

hihi.. pepparkaksbajsklumpgubbe. Där ser man! Önskar jag kunde vara där med dig och få smaka på din norska julmat. Saknar dig massor! Puss på min esklin.. puss på halsen.. och igen.. och igen

2006-12-25 @ 08:24:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback