Praktik dag 2

Lite mer intressant nu. Har en annan sköterska idag som vägledare. Han heter David och tycker att jag borde kunna göra allt möjligt här, så jag har något mer ansvar nu; puls, syreupptag, hj.frekvens, BT och EKG är det jag gör när en ny patient kommer in här till medicinsk akutmottagning. Känns lite roligare, fast då han frågade om jag kunde sätta en kanyl satte jag gränsen. Jag tycker inte att patienter ska utsättas för det när jag bara gjort det en gång förut i mitt liv, för ett och ett halvt år sedan. men men, lite roligare idag även fast jag är ganska så trött.. Ikväll funderar jag på om det blir firande av Vincent (min kusins son) med familjen. Hoppast det är okej att jag bara dyker upp med en liten present och får lite god mat utan att ha pratat med de först ;) Äh, jag borde kanske ringa och säga till att jag kommer..eller? Kanske lite artigt ;) Annars har Stina kommit hem inatt, och Hilde kom ju som sagt hem i söndags, så nu är de mest vesäntliga hemma. :D Tror också Wanda dyker upp imorn, dessutom ska jag träffa Norun en av dagarna. Kommer bli kul! Hoppast bara jag får tillräckligt med tid för alla nära och kära...Julen är ju så familjinriktad, så det kan av erfarenhet faktiskt bli en hel vecka över julen där som jag inte hinner träffa de...Tråk-bråk! Nu ska jag mäta BT igen på 2 sängen. Hej hopp gummisnopp!

Kommentarer
Postat av: Micke

Hej Esklin, kul att höra att det är lite roligare för dig på jobbet.. saknar dig!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback