Olycksdagen...

Man skulle tro det var fredagen den 13:de idag. Fast egentligen är det fredagen den 21:a.
Orsaken till att jag säger detta är för att jag är världens klantis om dagarna. Igår kväll spillde jag mer än 1 liter iste över min kompis mamma's köksgolv. Tro mig, det flyter långt och tar ofattbart lång tid att torka upp. Dessutom  måste man torka av med såpa sen, annars blir det kladdigt. Idag då jag precis börjat jobba, skulle jag hämta en ny kökstralla till avdelningen med tre fat smörgåsar åt patienterna, 10stk baguetter åt läkarna och tre korger med ren disk. Jag lyckades till min stora förvåning att krocka med en stor pall som jag tror måste ha hoppat ut i vägen då jag kom körande med trallan framför mig. En korg med ung 20 glas, samt två fat smörgåsar och samtliga baguetter åt läkarna gick rakt i backen. Golvet var en enda stor röra av glasbitar, smörgåsar och baguetter. Folk kom springande för att hjälpa. Tyvärr hade inte köket fler smörgåsar gjorda, så jag var tvungen att stå en timme här uppe på akuten och smöra nya själv för att ersätta förlusten från krocken. Detta var nog den största olyckan (knock on wood), men efter detta har jag lyckats spilla ketchup  och mitt eget glas vatten "tappade" jag över mig själv. När ska detta ta slut?
Lyckligtvis har jag inte gjort något riktigt dumt - ÄN.

Häller man i alla dessa episoder i en kastrull på hög värme, sedan blandar i en god portion trötthet från sex jobbdagar på raken, samt en stor nypa PMS; då kan du vänta dig en salig röra. Servera kokhet med en bit frustration och hjälplöshet. smakar gott med ett glas rött till om man känner för det.


(måste förresten tacka Bethy och Björn för trevliga ord... :)...okejrå, sedan ni insisterar ska jag väl fortsätta skriva! ;P hahaha..)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback