Slutstationen är nådd

Det tog sin tid att komma hem till Fredrikstad den här gången. Igår kväll hann jag precis INTE tåget till Fr.stad kl. 21. Jag var trött och hungrig. Dessutom orkade jag inte ens tanken på att vänta på tåget kl. 22, och ej heller resa mer för dagen. Då ringde jag kompisar, packade en liten väska, slängde bagaget till förvaring, köpte käk och åkte hem till Maren. Jag hade nog åkt hem hade det inte varit för att Stina och jag skulle på avslutande operakonsert för studenterna vid operahögskolan i Oslo dagen efter (alltså idag...eller även igår om man nu ska vara särskilt nogrann). Tänkte att jag lika gärna kunne spara 242 kronor på tåget tur och retur vid att stanna i oslo över natten.

Idag har Maren och jag legat på en gräsmatta. Mellan massor av höga hus. Inte ens tecken till luft nånstans. Hon har tenta i biokemi och cellbiologi på torsdag (hon går 2:a semestret på medicin-studiet), så jag förhörde henne under en timma. Sedan var jag bara tvungen att gå in. Det var helt förjävligt varmt så jag trodde jag skulle dö. Ikväll har det varit en jättebra konsert, sedan en öl, sedan tåget hem till Fredrikstad. Och ÄNTLIGEN är jag här. Helt jävla otroligt. Kändes som att jag aldrig skulle komma hem.

Näh..Nu är det nog kvällen. klockan är 02:28.
Ska nog kanske sola lite imorgon. Kanske läsa lite i en bok. Fullt projekt med omställning till semestermodus på g.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback