Sommarlov dag 2

Jag röjde lägenheten igår från kl. 10-21.30 (kanske inte lika effektivt hela tiden), och det märktes i kroppen. Då klockan var 22 var jag helt slut, och bäddade ner mig. Vaknade idag kl. 6. Tänkte att jag fick sova lite till eftersom vi ska festa ikväll. Usch, egentligen är jag mest sugen på att bara ligga i en soffa och slappa. Bara titta på film och mysa utan dåligt samvete. Fast jag har dåligt samvete för något i vilket fall som helst. Vet inte riktigt vad det är, men jag tror kanske att det kan vara en generell svårighet att komma ner i varv. Man är fortfarande fast i känslan att man borde göra något bra och man borde plugga något. 

Vanligtvis brukar jag inte ha problem att ta sommarlov, för jag har jobbat så hårt och prässat mig själv till sista lilla droppe, men i år har jag ju infört ny studieteknik. Jag pluggar bara det jag tycker är roligt, intressant, nyttigt och jag pluggar bara det jag orkar varje dag. Kanske högst 3 timmar när jag tidigare kunne plugga upp till 8 timmar pr dag. Då kände man verkligen att ett sommarlov kom lägligt och att man kunne slappa så mycket man ville. Men jag har faktiskt lite svårt att vänja mig vid min nya ordning. Just nu känns det som att jag inte alls pluggade bra detta året och att jag då förtjänar ett straff i form av att plugga mer. Detta året är jag ju fortfarande relativt pigg efter skolårets slut. Förra året var jag helt nerkörd i diket i två veckor efter sista tentan. Kommer ihåg att jag var tvungen å vila hela tiden och sova massor varje dag för att komma upp på rätt nivå igen. Förmodligen är det kanske bättre att göra som jag nu gör så jag inte går i väggen längre, men det känns inte som att jag "förtjänar" att klara mig och göra det bra i skolan nu som jag inte lagt ner så mycket tid och energi detta året, utan prioriterat mycket socialt istället. Dock ska det sägas att jag trivs mycket bättre i Stockholm, och att jag nu mår bättre psykiskt....Det är bara det att jag alltid varit en pedant och en som jobbar hårt - hela tiden! Annars duger jag inte. Hmm...Kommer väl ta lite tid innan man vänjer sig, blir ju som att ändra livsstil på något sätt.  

Jaja...I vilket fall som helst har jag sommarlov. Om någon timme ska jag ringa skolan och få veta om jag har klarat mig eller inte. Kommer nog känna adrenalinet pumpa när jag lyfter upp luren.

Vidare i papperssorteringen! Har en hel årskurs att sortera och lägga in i permar! (Så jävla typiskt mig..)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback