Stockholms-abstinens..

Jaha jah...Då var ännu en sommardag överstökat..Idag kände jag att det gick lite lättare att jobba än igår. Det tar jag som ett gott tecken! Då börjar man vänja sig vid det. Är dock inte så nöjd med hur min rygg pallar detta. Känns som att jag behöver  en flexionsjustering genom alla segmentet L1-S2.

Jag känner mig fortfarande ensam. Vet inte riktigt vad det är. Har aldrig haft den känslan här hemma i Fredrikstad förut. Det är ju här jag hör hemma! Det är här mina rötter är, min familj, mina allra närmsta vänner och den lilla staden där jag känner vart enda lilla hörn. Jag känner hur jag är beroende av socialt liv varje dag med mina kompisar för att palla. För att känna att jag har något här att göra. Men jag tror faktiskt jag måste erkänna nu att mitt hem, mitt liv och min värld i stort nu är i Stockholm. Där har jag en "purpose" i livet.
Jag hade ju tänkt göra praktiktjänstgöringen här hemma, men jag vet inte om jag pallar vara här längre än till september. Jag måste ju tillbaka till Stockholm i början av september, men sen börjar ju inte undervisningen förrens 13. Oktober.  Ska jag verkligen palla vara här då i en månad extra när alla mina vänner åker tillbaka till sina studieställen? Jag vet inte om jag orkar faktiskt...Men om jag nu får praktikplatser här, då MÅSTE jag ju bara ta de...Är ju inte som att det finns så många platser att man kan välja direkt.

Jag saknar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback