Morgon-trauma..

Klockan 0647 imorse vaknade jag plötsligt av att axeln gick ur led. Det var så länge sen det hände att jag inte ens kommer ihåg sista gången! Det måste vara nästan tre år sedan sist! Obehagligt blev det därför att jag inte ens kom ihåg hur jag reponerade axel-djävulen..I flera minuter slet jag fram och tillbaka, och det blev nog bara svårare eftersom att muskelpåslaget blev så jäkla stort! tillslut palperade jag kring på axeln och försökte trycka tillbaka den medan jag gjorde traktion av armen med benet..
Helt plötsligt kom det efterlängtade "ploppet" och jag kände verkligen hur humerus huvudet smet tillbaka till sin plats. Riktigt läskigt! Men lite coolt var det då jag för första gången blev medveten om att jag tydligen har en axel som subluxerar posteriort!! Det visste jag inte! :D
Jag trodde aldrig jag skulle klara av att somna om efter den händelsen med massor av katekolaminer jagande runt i kroppen, men klockan 0700 hade jag somnat om igen...hahah...nu har jag dock jäkligt ont i axeln, kanske inte så konstigt! ;)

Perfekt hojväder idag!! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback