Shopping gör gott för själen!

Idag fattade jag mod och gick igång med den väl behövda städningen...Jag var rädd att mina dammråttor kommit till liv och börjat prata med varandra. De skulle ha kunnat göra en liten armé och planerat hur de skulle göra för att kväva mig i sömnen och därmed regera min lilla (stora för de) lya..
Dessutom hade jag tvättstugan idag, och pluggat minst fyra timmar...det är jag nöjd med!
Var i Kista med Micke på kvällen. Vi åt mat och sedan shoppade vi. Jag hittade en tröja på Carlings, och köpte några t-shirts på Gina Tricot. skönt! Och i sköna somriga färger dessutom! :)
Micke köpte en t-shirt, en tröja och en snygg kavaj.. Det är skönt att unna sig något lite "naughty" som att köpa kläder ibland! I vilket fall som helst är det skönt när man känner att man borde få unna sig lite nytt och fräscht under dessa stressande tentaperioder...
Jag vet inte om jag känner lättnad för att det bara är 6 dagar kvar till prekliniska, eller om jag borde bli väldigt stressad med tanke på allt jag inte kan. Något i mig säger att jag visserligen ändå inte kommer hinna igenom allt, och borde då tvinga mig själv att låta bli att tänka på det jag inte hinner igenom så att jag inte får panik. Det är nästan så att de nästa dagarna kommer gå åt det att förtränga sin okunnighet framför att sitta 18 timmar i dygnet och försöka trycka in ALLT. Om jag ska vara ärlig, tror jag det är bättre att jag kan något jättebra, än att jag kan det mesta dåligt (som jag dessutom kommer glömma sedan efter tentan). Det roliga är att min strategi om att inte tvinga mig själv att läsa när jag inte är sugen, bara gör mig mer sugen på att lära. Dvs, att jag kanske inte får en så stor motvilja mot att kolla läget under sommaren och behandla folk lite lätt?....
Ännu en gång inför prekliniska säger jag som piigis; Imshallah. Om Gud vill.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback