Fed up!

Oj vad länge det var sedan sist då!
Jag har ärligt talat inte haft energi att skriva. Förmodligen går det väl lite upp och ner med det också.
Räknar dagarna tills jag är klar med min radiologipraktiktjänstgöring. Är så jävla trött på det här nu. Men, bara två dagar kvar. Satt tillsammans med en läkare igår, och jag måste erkänna att jag är lite stolt av mig själv. Det var tydligt att han ville testa mig och se hur mycket jag kunde, och på det vi varit igenom i skolan, så kunde jag svara på allt han frågade om. Jag svarade även rätt på en kuggfråga - En lateral bit av patellae var löst från rästen. Jag kikade och sade, bi-partid patellae? Jag tror han blev väldigt förvånad. Han sa sen att ett otränat öga skulle säga det var en fraktur. Han bad mig även beskriva en bild för honom, och då jag var kommit fram till min konklusion höll han med helt och hållet. Det var roligt och det känns som att jag kanske inte suger riktigt så mycket som jag hade trott i radiologi. Självklart är det saker jag måste repetera därför att jag inte hann plugga till tentan, men jag vet nu att det som jag hann plugga verkligen sitter. Speciellt efter att jag plötsligt kom ihåg det vi lärt om phleboliter helt ordentligt. Känns lite rogivande...Idag har jag suttit och kollat bilder själv. Först kollade på hänvisningen, sedan på bilderna och gjorde mig upp en mening, och sist på vad läkaren hade skrivit. Jag var inte alls ute och cyklade nån stans! Om jag tyckte att en bild såg normal ut så var den det också. Lyckligtvis har allt från radiologin lyckats sjunka nu, så man ser inte patologier i var enda bild längre.

Hoppast alla har det bra! Ser väldigt mycket fram emot att komma hem till Stockholm i helgen...Ska bli såååååååå skönt...Nu saknar jag min esklin väldigt mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback