Praktiktjänstgöringen..

..är igång! Första dagen idag har jag suttit hela dagen på MR med en radiograf vid namn Anne. Har kollat på alla bildeserier som blev tagna (ung. 20-25 olika idag). Dessutom fick jag läsa alla hänvisningar på patienterna, så jag hade något att leta efter på alla bilderna. Tyvärr är min diagnostiska förmåga inom MR mycket dålig...Men det var roligt att vädra diagnostiska teorier med radiografen. Programmet var fullpackad, så dagen gick väldigt fort. Hade dock lite svårt att ta mig upp imorse, fast det var pga ännu en natt med alldeles för lite sömn...
Vet inte riktigt vad som väntar imorgon, men jag kommer väl säkerligen att uppleva nya saker.
Hittils är inte Norgebesöket för illa, men jag brottas fortfarande med min knäppa förkylning som nu lyckligtvis gått in i slutfasen. Nu "bara" hostar jag. Hela tiden. Och snyter mig. Och nyser. Men jag är inte kraftlös längre som jag var tidigare....
Saknar dock min esklin...den plugghästen! ;P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback