Måndag!

..och det blir nya och bättre tag har jag för mig. Klev upp 7.30, sedan gick jag till gymmet och promenerade en halvtimme innan frulle. Nu är klockan snart halv tie, jag har duschat, ätit frukost osv. Tänkte jag skulle köra igång med en röntgenrapport faktiskt. Lite sugen på att göra något konstruktivt. Dessutom har jag kollat penning-läget, och jag har så det räcker till nya fina böcker - Liebenson och Elphinston; Here I come! :) Ser fram emot att läsa de och Lewit. Känns lite viktigt nu iaf som man är på god väg att bli verksam kiropraktor. Det låter kanske konstigt - men efter regnet kommer solen. I går kväll var jag ganska långt nere och mådde relativt uruselt. Sedan efter jag såg min ekonomiska situation och inser att jag kunde lägga 10000 så där in i nödfonden blev jag så lättad. I dag mår jag ganska bra, och otroligt nog ser jag fram emot att bli färdig med skolan och börja tjäna pengar till livets uppehåll själv. Jag tror faktiskt det kommer gå bra! Jag ser fram emot att kunna bli vuxen på riktigt, börja spara i pension, köpa hus eller lägenhet, och kanske kunna lägga undan en slant eller två varje månad och dessutom bli fri! Helt och hållet fri utan att vara beroende av min pappa, farmor och mamma för att klara mig. Ja, det är klart jag inser att saker inte kommer gå av sig själv till en början. Sannolikt blir det en del livsomställningar där jag måste kämpa hårt för att komma till just den grad av oberoende jag söker, men jag tror jag kommer klara mig här i livet. Jag tror jag kommer klara mig helt fint oberoende av vad som sker.

Jag har tro, och jag har hopp. Dessutom är jag målmedveten. Med de tre egenskaper i baggaget, tror jag man kan åstadkomma mycket.

Man måste tro på sig själv, eller hur?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback