Rastlös!

Idag har jag försökt vara duktig och göra allt vad man måste för skolans skull, men det är svårt. jag har känt mig rastlös hela dagen, dock ingen lust att träna. har knappt fått gjort nåt överhuvudtaget.

Vid två fick jag spel, duschade, åt lite och sen promenerade jag till solna c. Gick in på For Hair och sade; hej jag vill klippa mig, finns det nån drop in tid? Hon kikade på klockan, den var 15.35. "javisst" sade hon. "sätt dig ner och vänta lite bara". Två minuter senare dök en mörk tjej upp utan ett leende på mils avstånd och bad mig sätta mig i en av stolarna. "vad vill du göra?", frågade hon. "jag vet inte, något nytt. jag är urleds på mitt hår och dessutom är det så jäkla slitet just nu. har du några förslag?". "jaaa...vi skulle kunna ta bort en del av längden, och sen klippa upp håret på framsidan och göra lite mer lugg". hon tittade frågande på mig fortfarande utan ett leende på läpparna. Jag tog mig i att tänka att hon nog säkerligen skulle ha flera kunder om hon offrade ett leende någon gång ibland och verkade lite mer öppen och välkommande. Folk skulle sannolikt känna lite mer förtroende om inget annat. "ja, kör på", sade jag. "det blir säkert jättebra".
Så hon satte igång, och jag bara satt där i tysstnad i en halvtimme. Det var konstigt att låta en människa jag aldrig träffat förut och inte ens vet vad heter låta klippa mig. Hår är ju så känsligt. Antingen litar man på nån, eller så gör man det inte. Jag var lugn hela vägen. Brydde mig liksom inte. Det blir som det blir tänkte jag. Men jag var nöjd då hon var klar. Det såg jättesnyggt ut i spegeln där, men sen då jag kom hem hade något hänt och nu ser jag inte lika cool ut.

well well...Det var jäkla skönt att bli av med så mycket hår iaf. Det är kortare än på väldigt länge. Och det är så najs.

hmmm...ska man träna ändå? Fortfarande såpass rastlös att jag inte orkar skriva nåt på litteraturstudien. dvs, jag orkar inte läsa till mig informationen som jag ska skriva om. Skrivandet går ju fort sen.


Om en vecka är jag förhoppningsvis hemma i Fredrikstad. Känns lägligt med påsk nu, är trött som farao på Stockholm. Önskar bara att vi fick riktigt påsklov för en gångs skull, och inte bara en jäkla helg, men icke. Bläh.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback