Störd i drömkvarnen

Imorse vaknade jag av att jag hade världens mest oroväckande dröm hittils. Det värsta var att det kändes så äkta, så då jag vaknade var jag bara oerhört tacksam att detta inte var sant.
Drömmen började på följande sätt; Jag satte mig ner i fåtöljen i vardagsrummet hemma hos mamma/pappa (kommer ej ihåg) och öppnade lokaltidningen. Det första jag får öka på är en bild tagen på mig nerifrån och upp, och jag är naken. Man kan knappt se att det är mig, och jag tror inte så många hade känt igen mig..Man ser i fokus mitt könsorgan, sedan mage, bröst och ansikte (som sagt underifrån). Jag blev lite orolig, men ändå tänkte jag att de inte var SÅ faligt eftersom att man inte nödvändigtvis skulle känna igen mig. Sedan när jag började bläddra, visade de sig att det fanns ett tiotals sidor med text om mig och bilder av mig naken i olika situationer. Som om det vore paparazzi...För inte fattade jag hur dessa bilder hade kommit till. Men jag tänkte inte särskilt på det. Det visade sig att min mamma hade intervjuats av en journalist som hade gjort detta inlägget om mig och tryckt in alla bilderna i lokaltidningen då. Jag blev helt förstörd. Jag skrek och käftade på min mamma för att hon kunde göra något sådant mot mig, och dessutom käftade jag upp journalisten också som hade tryckt detta utan att få sitt godkännande från mig - personen i artikeln. Jag mådde fruktansvärt dåligt. Jag visste att HELA Fredrikstad skulle se detta och alla jag kände och inte kände från min uppväxt osv skulle se mig naken. Och inte ens med en snygg kropp tänkte jag skamset, utan överviktig, ful och med hängpattar. Det var förjävligt. Jag har aldrig känt sån ångest i en dröm förut...så då jag vaknade fattade jag att det varit en dröm - och tack Gode Gud för det.

Funderar på om detta kanske har något med att min mamma ringde mig igår kväll och närmast tvingar mig att åka med till England för att fira min Morfar även om jag inte vill. Jag känner mig extremt obekväm med den delen av familjen för att jag jämt och ständigt var det svarta fåret i alla mostrars och morföräldrars ögon under uppväxten...Min mamma målade upp mig till att vara en svår, ful och jobbig flicka. Undrar på om denna drömmen är en sorts rädsla för att min mamma ska skämma ut mig igen inför hela familjen. Och att jag ännu en gång ska låta mig provocera upp och göra en scen...Usch...jag vill inte...

Kommentarer
Postat av: wanda

ajajaj! smerte!!! jeg foeler med deg.... en grusom droem... tolkningen din var ikke helt bortinatta, kanskje det er noe der...
lykke til med aa finne ut av det.

2007-03-27 @ 12:32:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback