Dag 4

Ingen intressant avdelning att vara på idag. De visste knappt ens att jag skulle komma. Dessutom hade de satt upp mig på lungavdelningen istället för cancervården, så patienterna var 90% KOLS med pneumoni (alltså lunginflammation). Ganska tråkigt. På morgonen gick jag och sjukskötaren runt och mätte O2 upptag, temp, blodtryck, blodsocker och puls på patienterna. Jag fick köra blodsocker på de eftersom jag var så duktig på att sticka i kalla fingrar och ändå få ut tillräckligt med blod.
Sen bara dåsade man omkring. Hjälpte lite med de sängliggande patienterna som behövde hjälp med tvätt och så. Bytte några blöjor, fikade och åt lunch. Vid alv två sa an att jag kunde gå hem eftersom det var så stilla där idag. Jahopp, så då åkte jag vid två. Helt okej tycker jag..

Idag tänkte jag gå igenom alla 20 kartonger som nu står uppradade här i vardagsrummet efter att mor, far och jag tömde vinden igår. Hoppas det blir lite roligt att gå igenom min barndoms minnen.

Kanske ska ut och springa sen också. Får ju antagligen inte tid med det imorgon.

Hej hopp!

Kommentarer
Postat av: Esklin

Du är så jäkla duktig och bra.. stolt över dig! Puss på min underbaraste

2007-09-20 @ 17:59:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback