Hej Hopp!

Andra dagen på mottagningen. Mycket att göra idag.
Först var jag på gipsnings-kurs med en läkare och tre andra studenter. Rätt roligt. Lärde mig att lägga en gips för distala radius frakturer (en sorts fraktur kring handleden). Sedan gick jag med denna läkaren resten av dagen. Olika sorters patienter. Jag fick hämta in de, hjälpa till med gipsning, assistera vid excerbation av abcesser (tömning av böldliknande, vargrejer), sår-skift, och lite annat snacksigt. En kvinna hade fått en ganska ful lateral malleolus fraktur med felställningar. Detta är när man bryter ett ben nere vid ankeln. Vi fick sköta runt, om och dona lite. Assistera osv.
Fick ännu ett jobberbjudande. Hahaha..

Imorgon ska jag gå med Dokke. En äldre, excentrisk, lite humörsjuk snubbe som tydligen ska vara den duktigaste akut-ortopediska kirurgen på hela sjukhuset. Så imorgon blir det operationer. Känns roligt och läskigt..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback