Internmedicinveckan över

Så var första av dessa tre praktikveckor över. Dagen idag spenderades igen på njuravdelningen. Jag gillar den avdelningen. Människorna är trevliga, patienterna helt okej, och ämnet är intressant. Innan jag gick hem för dagen sade avdelningsledaren åt mig att om jag någonsin funderade på att byta yrke till sjuksköterska, fick jag säga till. :) Trevfligt med "jobberbjudande" ;)

Idag fick jag gå med sjuksköterskan Heidi som jag också jobbade med i tisdags. Hon är jättesöt. Först fick jag tre patienter på morgonen att "ta hand om". De klarade lätt att ta hand om sig själva, men jag fick igen mäta blodtryck, puls och temp på de. Känns kul egentligen! Har verkligen övat in blodtrycksmätarfunktionen hos mig själv denna veckan. Nyttigt, nyttigt! ;)

Sen fick jag gå med Heidi och läkaren för dagen på visiter. Det var väldigt intressant. Först satt vi på ett rum där vi gick igenom patient för patient. Läkaren kollade blodprov, mediciner och efter hur patienterna mådde, bestämde de vidare åtgärder. Jag lyckades följa samtalet utan problem och kände att jag fattade lite mer sen. Lärde mig verkligen något där :)

Efter lunch var det lunchutdelning till patienterna, och plötsligt var klockan ett. Lite lugnare på avdelningen idag, så då jag frågade Heidi om hon ville ha hjälp med något sa hon bara att hon tyckte jag skulle ta helg. Var ju sista praktikdagen och allt, så det var bara att åka hem och ha en härlig helg. Inte klagar man på detta direkt ;)

Nu är det ut och springa för duktiga tjejer! Blev ju inget i går iom att genomgången av alla kartonger tog hela eftermiddan och kvällen. Men inga problem att få in lite tid för spring-språng när man får gå så tidigt från sjukhuset! ;) muahaha!

Trevflig helg till "alla"! :P  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback