Ny vecka, nya möjligheter!

Idag ar jag varit första dagen på skadomottagningen. Helt okej, men det var konstigt tysst där idag och vi var tre studenter, så det blev inget skitroligt att se. Hoppast på mer imorgon.

Blev mycket tid iaf att fika med läkare, sjuksköterskor och diskutera ortopedi, kiropraktik, motion och dylikt. Pratade med min "chef". Hon frågade om jag inte ville vara med på operationer någon dag - eh, aaaaaah! gärna! Så hon ringde lika gärna den duktigaste ortopeden på stället och frågade om jag fick följa med honom en dag han opererar. Javisst, det var ju inga problem. Tror det blir nu på onsdag. Jag känner mig lite rädd. Han är tydligen en ganska speciell snubbe, lite äldre och kanske lite excentrisk. Men jag vet att han är extremt duktig i sitt ämne. Min mamma som jobbar som operationssköterska och då mest på ortopedi, har pratat om honom förut och sagt hur himla duktig han är. Han är tydligen bäst på traumatiska fall. Typ olyckor och sådant. Som sagt; läskigt! Fast lite spännade också. Jag blev mycket glad.

Eftersom att det finns mer att göra på eftermiddagarna, ska jag vara där 14-22 nu på torsdag och nästa måndag. Då är det bara akuta fall och inte kontroller mycket som det var idag. Då kanske man får se reponering av saker som är ur led och frakturer och allt. DET kan ju bli lite kul! :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback