Söndag

Ännu en helg är förbi. Nästan. Ska ju inte vara på praktiken förrän kl. 14 imorgon. Har förresten fått en förmanande  uppmuntran av språk- och rättskrivningsfantasten Stina att vara mer konsekvent vid användning av stor bokstäv i egennamn i denna blogg. Så från och med nu ska jag försöka vara duktig med det...

Åkte in till Oslo igår för att hälsa på. Det har varit MYCKET trevfligt. Först "shoppade" jag och Stina lite i Oslo City. Jag har äntligen köpt en ny plånbok. Välbehövd ska sägas. Iaf tyckte svärmor det. Sedan köpte jag en fin väska på rea. Det kan diskuteras om den är lika mycket behövd. Men jag ska nog få användning av den.

Vid middagstider åkte vi upp till Majorstua där vi lyxade till det med utomordentligt mumsig indisk mat. Antagligen den bästa jag ätit någon gång faktiskt. Recommenderas starkt! Kurry & Ketchup heter stället. Min kompis Benedicte kom förbi och gjorde oss sällskap också. Väldigt trevligt!

Vid sju åkte vi hem en sväng till Stina för att fixa till oss lite innan "The Copa Cobana Night" hos min kompis Fredrik och hans "sambo" och kompis Espen (de bara delar lägenhet alltså..). De hade tapetserat lägenheten i äkta Hawaii-stil, och de flesta festdeltagarna hade klädsel i samma stil. Om man pröjsade 50 spenn, fick man dricka ur deras bar, och det gjorde jag och Stina mycket väl. Jag drack något sånt som 10 drinkar, alla Piña Coladas och Strawberry Daquiries (inte riktigt säker på stavningen??). Det var jäkla gott. Fick lite bartender-träning av svenska Martin, så nu hoppas jag på att själv kunna göra lite exotiska drinkar hemma! :D
Det var kul att träffa nytt folk, dansa lite och allmänt kul. Vid halv två hade vi dock båda fått nog (Stina var lite leds eftersom ett påträngande, arsledansande as spillde rött vin över hela hennes klädning. Inte nog med det, men han var faktiskt tillräckligt fräck att inte be om ursäkt, utan påstå att det var hennes fel. Jävla idioten hade redan spillt rött vin över golvet och mina byxer tidigare på kvällen). Vi promenerade den halva kilometern till taxistället, köpte en bakad potatis var och delade bil med två killar som skulle samma vägen. Skönt att komma hem i bil för 40 spenn.

Idag vaknade jag till vid halv tolv och bestämde för oss båda att nu var det dags att kliva upp. Efter en härlig och uppfräschande dusch, åkte vi ned till stan och träffade Fredrik och Espen. Vi gick på Hell's Kitchen och åt en grymt god pizza till lunch, sen skrattade vi och pratade enda fram till halv fem. Då gick jag till bussen och åkte hem till kära Fredrikstad.

Nu gäller det att klämma ut så mycket mys och avslappning som möjligt innan man ännu en gång tar kväll. Imorgon börjar förhoppningsvis min sista praktikvecka. På fredag är det äntligen tillbaka till Stockholm (om allt går som det ska). Jag längtar!!

Önskar "alla" som läser detta en härlig ny vecka!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback