Söndagsmys

Dagen idag har varit perfekt! Förutom en sak; jag saknade en viss person att uppleva den med.

Jag vaknade vid halv tie. Då klev jag upp och satte igång att plocka undan på rummet hos Pappa där jag sover. Han har köpt en ny lägenhet och ska sälja huset. På tisdag kommer fotografen för att fota huset innan det läggs ut på marknaden. Det betyder att det måste vara ostökat, rent och alla personliga föremål måste ställas undan. Imorgon måndag ska det städas, och eftersom jag har praktik till ut på eftermiddagen, kände jag att jag fick plocka undan och fixa i rummet idag.

Vid halv tolv promenerade jag till Norun. Där fick jag leka och spela fotboll med härliga, lilla Marcus som nu blivit två år. Han är en riktig glad och förtroendefull liten pojk. En riktig mysklump som har världens mest levande leende.
Efter att Marcus badat och lagt sig för att sova lite, fikade Norun och jag. Det var mysigt att vara där.

Vid fyra på eftermiddagen fikk jag skjuts av Norun till Mamma. Där fick jag god middag. Norsk husmanskost; Lapskaus. Mumsigt! :)

Klockan sex åkte Mamma och jag ner till stan och gick på bio. Det var en riktigt härlig och fin norsk film som heter "Tatt av kvinnen" (tagen av kvinnan). Fanns ju några svenska skådisar med också, bla. Peter Stormare. Recommenderas!

Nu är det kväll, och jag ska om inte länge gå och lägga mig. Ska bli skönt faktiskt. Imorgon är en ny praktikvecka. Hoppas det blir kul. Det är "skadepolikliniken". Skadomottagningen helt enkelt. Dit man åker om man bryter ett ben, slår skallen i elementet och måste sy osv. Hoppas på lite action. Kanske kan jag även "manipulera" ortopederna att få följa med på någon spännande operation också ;)
Vi får se. Det ska bli skönt att få dagarna att gå iaf så man kan komma hem till sin älskling. Jag älskar verkligen min Micke. Han är den goaste som finns. Mitt hjärta helt enkelt. Har aldrig träffat någon som bryr sig så mycket om just mig, och är så omtänksam mot just mig. Känns lite overkligt. Men mycket trevlit! :)

Kramar till alla med en önskan om en god vecka till er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback