suck puck

Tråkig dag idag. Vaknade och kände mig oerhört trött, lite ont i halsen och energilös i kroppen. Kom på jobbet och såg fram emot operationsdagen. Hon följde bort mig till operationen där jag bemöttes av en op.sköterska.

Operationerna var väl i teorin spännande, men läkarna ignorerade mig och pratade inte med mig alls. Så jag fick inte stå steril och titta i såret och inte heller fick jag någon förklaring överhuvudtaget på vad och varför de gjorde som de gjorde. Eftersom att jag var så trött också, så satt jag bara i ett hörn och längtade hem till sängen.
Den första operationen var en snubbe som hade brutit sitt skenben igenom hela från ledspringan och nästan ner till ankeln. Såg helt sjukt ut på CT och MR bilderna.

Efter detta tog jag långlunch. Ca 1 1/2 timme. Haha. Efter lunch tittade jag in på en operation där en kvinna hade brutit sin lårhals. De bytte ut höftledskulan med en protes. En såkallad hemiprotes.

Den tredje operationen var också en sån där sjuk grej. En snubbe hade spelat fotboll och brutit både skenbenet och det lilla benet utanför (Tibia och Fibula). Benen var nästan i bitar. De fick först gå in och skruva ihop ytterbenet, sedan gick de in och satte ett stålrör där de fixerade skenbenet och skruvade till sist fast den. Det är ren titan han har i underbenet, men jag skulle tro han kan kalla sitt underben delvis robot. Shit, vad mycket skruvar och grejer han har i benet. Undrar om han kommer att pipa om han går igenom säkerhetskontrollen på flygplatsen.

På väg hem var jag så himla trött att jag handlade mat i stan och tog bussen hem. Fixade en middag jag varit sugen på ett tag som gick raka vägen åt helvete. Usch.

Tror inte det blir något spingande på mig idag. Fick ett akut snurrighetsanfall sittande här i stolen. Äter chips och choklad och kollar på tv. Verkligen min dag idag känner jag. Tack och lov egentligen för att jag börjar kl. 14 imorgon. Då kan jag åtminstonde sova så länge jag vill.
 
Ska bli skönt när denna dag är över..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback