Jag behöver..

..Hjälp.

Med att få tiden att sträcka till.

Vad jag har att göra från och med nu och till slutet på september:

- Lektioner i skolan 9-1830 i stort varje jävla vardag fram till mitten av maj
- Läsa en bok i folkhälsovetenskap och presentera ett sammandrag till 5. Maj.
- Jobba (för att dra in lite rask i kassan)-
- Ringa barnmorskor
- Hälsa på MVC
- Få in tillräckligt med försökspersoner till studien
- Planera en röd tråd i uppsatsen
- Leta väsentlig information och källor till uppsatsen
- Lära mig allt om statistik så jag ska kunna göra en powerberäkning på hur  många försökspersoner vi behöver utifrån alla standarddeviationer i förra studien.
- Lära mig hur man för in enkäter i statistikprogram
- Införa 200 stycken fyrasidorsenkäter i statistikprogram, och förhoppningsvis få lämplig statistik ut ifrån detta.
- Jobba mera
- Plugga inför slutexamination skriftligt och praktiskt
- Utföra och förhoppningsvis klara av ovanstående moment.
- Sortera, kasta, packa och städa mig ut ur min lägenhet och flytta in i en annan, redan överfylld lägenhet.
- Läsa mig igenom alla källor till uppsats.
- Skriva uppsats
- Jobba ännu mera
- Sommarklinik i skolan ifall jag inte fått in alla 50 nybesök och 100 återbesök som jag nu tydligen måste ha för att få godkänt utbildningen.
- Semestervecka på Koster (lär bli den enda veckan semester denna sommaren, och frågan är om jag kommer kunna slappna av)
- Skriva, korrekturläsa och nitiskt plocka på uppsats
- Lämna in uppsats
- Gräva sig ner i, plocka isär och bedömma någon annans uppsats.
- Opponera mot någon annans, och försvara egen uppsats.


Jag känner mig något smått trött faktiskt. Man är efter sex år i högskole-världen ganska trött på att plugga. Och när det nu kommer komma en hel sommar utan att jag kommer kunna andas ut ordentligt en enda gång, då känns det lite smärre tufft. Fast jag tror jag kommer klara mig fint iaf. Jag kommer nog säkert vara en blek råtta efter sommaren när man sitter där på opposition, men whatever. Kommer åtminstonde skilja mig från gruppen med mina svarta påsar och röda ögon. Kommer se ut som att jag har två måltavlor i ansiktet! HAHAHA!
 
Förhoppningsvis har jag tjänat lite pengar under sommaren (som inte går direkt i hyra och mat), så kanske kan man åka bort en sväng i höst. Lite sol, värme och sköna dagar. Vore inte helt fel.

Positive thinking! :)


image230

Ibland önskar jag att jag var en hund. Sova när man vill. Leka. Äta.

Inga bekymmer.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback