Svullobert

Hej på er! Är hos V. Himla trevligt faktiskt. E. är också här.

Nu har jag intagit något av det godaste som finns i glassvärlden; Nigellas "Chocolate Peanutbutter Fudge Sauce". Ja, just det. Jag gjorde egen sås till glassen. Den godaste som finns. faktiskt.

Till såsen (mer som en soppa om man ska vara ärlig) hade vi glass, bananer, salta jordnötter, och digestive choklad. Alla dessa tilltugg till soppan såsen är självfallet valfritt. Man kan även använda andra ingredienser om preferenserna är så.

Nigella's Chocolate Peanutbutter Fudge Sauce

175 ml vispgrädde
3x15 ml ljus sirap
100 gr mjölkchoklad hackad/i bitar (även mörk går bra om man så vill)
100 gr jordnötssmör (Jag och Nigella föredrar "Skippy")

Ha allt i en kastrull. Låt smälta ner på medium värme (typ 3 på plattan). Skruv sedan upp på 4 och låt den bara snabbt bli lite ordentligt varm (då blir den tjockare i konsistens). Sen äre klarrt!

Hela processen tar ungefär 10 minuter, och jag lovar. Det är förjäkligt mycket godare än chokladsås på tub.

Get ready to svull.


image164

Kommentarer
Postat av: Snexig

Kikar tillbaks ;-)
Åh.. tänk den som ändå hade lite glass i frysen..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback