Rastlös seghet..

Har sovit förjäkla dåligt de sista veckorna och börjar märka av det. Trött och tjurig varje morgon med en seghet och trötthet som håller i sig hela dagen, för sedan att piggna till på kvällen igen och därmed blir det hela en ond cirkel. Får inte så mycket gjort och bristen på motivation och livsglädje saknas till större delen. Särskilt på en dag som denna då det är grått och regnigt och allmänt trist ute.

Idag skulle jag och H. på ett möte med hela mödravårdscomplexet i Solna. Detta mötet inbokades för fyra-fem veckor sedan och jag försökte med all min makt att alstra den entusiasm och glädje jag har kvar för studien. Då vi kom dit hade tydligen chefen glömt oss och våran 30 minuters genomgång och föredrag kortades ner till ett två minuters snabbmöte inne på chefens kontor innan mötet ens hade börjat. De hade inte tid till oss, men på två minuter fick vi förklarat grunderna till studien och lämnat papper som behövs, så jag fick gå ut igen i regnet och använda min alstrade energi till promenaden hem istället.

Gjorde en mumsig lunch med tiden jag hade över och hade väl egentligen tänkt plugga tre timmar på farmakologitentan på fredag. "Tyvärr" upptäckte jag en blogg som har underhållit mig de sista timmarna

http://www.metrobloggen.se/jsp/public/index.jsp?article=19.394

Manen som skriver är en svensk som jobbar inom PR i Sydney, Australien och jag måste säga att jag gillar sättet han skriver på. Mycket bättre än de bortskämda sture-fjortisarna som skriver om "dagens outfit" och andra shopping-föremål de "bara måååååååååååste ha". Är SÅ leds. Silverfisken som han kallar sig skriver inte nödvändigtvis långa eller otroligt spännande inlägg, men jag gillar läget.

Annars är det segt på plugg fronten. Om en dryg timme bär det till gymmet för att springa en halvmil och boxas som en tok. Hoppas det ska få mig att sova gott inatt.

so long, suckers!

Kommentarer
Postat av: Lou

Haft en bra dag idag? ;D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback