Uppsats

Nu har jag minsann jobbat i över två timmar. Då måste man naturligtvis ta sig en "liten" paus. Nu, en timme senare efter lunch, cigg, lite tv och 1000 apor, så ska jag försöka dra igång igen.

Problemet är bara att jag känner mig ganska så rastlös. Det har börjar krypa något alldeles förfärdligt i mina ben.

Bara att stå ut. Jag tänker inte röra mig en millimeter förrän jag har läst igenom denna artikeln jag nu ska börja på.

Hmm..Den verkar lång. Hela åtta sidor med liten skrift på intelektuell engelska. Med massor av konstiga tabeller och siffror. Som jag aldrig lyckas alstra tillräckligt med tålamod för att försöka förstå.

Okej. Jag kanske ska röra mig på toaletten en liten sväng. Möjligtvis kan jag motivera ett litet besök på Ica som ligger endast en två minuters promenad härifrån. Kan man kanske baka lite kakor? Det hjälper väl på motivationen? Då hade jag ju också fått lite motion som kanske lugnar ner mina rastlösa tassar ett tag.

Jag borde i och för sig diska lite. Kanske köpa en toaborste så jag kan städa lite. Möjligtvis kan jag kanske ta en cykeltur för att få lite frisk luft. Det är alltid bra med frisk luft när man måste koncentrera sig.

Ojdå, jag borde hälsa på Farmor också. Hon hade ju så ont i magen igår. Borde titta in och kolla läget. Om det är något hon behöver? Kanske lite middagsfix?

Det är bara helt fantastiskt hur jag lyckas fylla mina dagar när jag endast har tre mål på två veckor. Att ta mig igenom alla artiklar och skriva lite inledning och problemområde, att få en timmes motion varje dag, samt att ta kontakt med norska CSN för att komma fram till bästa lösning gällande avbetalning på studielånet.
Ändå lyckas jag nästan inte med något ut av dem. Men jag har ändå hur mycket som helst att göra så jag inte hinner mina prioriteringar.

Helt jävla otroligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback