Döden när?

Jag har så oändligt svårt att ta mig ur sängen om dagarna. Måste verkligen tvinga mig själv upp. Helt sanslöst.
Dessutom vill jag inte göra någonting alls. Jag vill inte BEHÖVA göra något. Jag vill att dagarna ska vara helt fria så att jag enbart kan göra spontana saker som känns roliga där och då. Inget press, inget måste att prestera något som helst. Tro mig, jag kan tycka att det är skönt och även ibland lite roligt att städa - bara det inte är planerat, utan att jag får för mig det där och då.

Jag tror att min kropp behöver semester helt enkelt. Jag tror det är det den försöker säga. "Hallå där! Sluta tänka på gravida kärringar, sluta gå upp i ottan och sluta för Guds skull att städa, fixa och dona i den där andra lägenheten! Lös lite sudoku! Läs en bok istället! Ta en jäkla fika med nån eller ta med dig kameran ut i friska luften!"

Det är tur det att jag faktiskt har en morot som gör att jag bara måste prestera de nästa tre veckorna.

Nu ska jag gå och tvätta mig i ansiktet. Jag ber om ursäkt till Mimpis och Piigis som måste dras med mig idag, men jag hoppas ni har överseende med mig tjejer; jag orkar helt enkelt inte tvätta håret. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback