Back

Det är en otrolig känsla att anlända Oslos flygplats 45 minuter innan flyget beräknas åka iväg, checka in på två minuter, gå igenom säkerhetstkontrollen, Gå på Narvesen för att köpa en vattenflaska, gå på toaletten och sedan sätta sig som på nålar för att vänta på att flyget ska börja boarda 25 minuter innan beräknad departure. Flyget står vid gaten, detta är ett gott tecken.

Det är då det otroliga händer och jag knappt kan fatta att det går ann; De påbörjar boardinger 10.10, alltså 20 minuter innan avgång. Jag går på som sista passagerare och inser att jag lyckats booka en plats vid nödutgången. Kan det vara så väl? Extra benplats?

Helt plötsligt säger en kvinnoröst över högtalaren; "boarding completed". Direkt börjar flyget att rulla ut från gaten. Jag frågar förvirrad min svenska granne om vad klockan är. "Halv elva". Han ser på mig med en frågande min.

Jag fattar ingenting. Kan det vara så att flyget taxar ut från gaten prick på minuten?

Sedan när vi landar på terminal 5, ser jag att klockan är exact 11.30 då jag promenerar med min resväska dragande bakom mig. Kl. 1133 väntar jag på bussen utanför terminalen.

THANK YOU, SCANDINAVIAN AIRLINES!

SAS, jag älskar er.


(Flynordic och Norwegian kan fortfarande brinna långt in i H*****E.)


Kommentarer
Postat av: S A R A

har sytt klart klänningen jag ska ha på konfirmationen, kika gärna in på bloggen o skriv vad du tkr om den :) kram

Postat av: Maria

tack snälla :) jag ha en nikon d40

2008-03-27 @ 16:34:19
URL: http://mariiaa.webblogg.se
Postat av: NNIKIE

Haha kärlek till SAS
Spana gärna in och kommentera min blogg också :)
OCH ha en fortsatt trevlig eftermiddag :)

2008-03-27 @ 18:21:11
URL: http://nnikie.blogg.se/
Postat av: S A R A

svar: tack, kul att du tycker klänningen var fin :) hehe jag syr- men köper nog rätt mkt oxå :P kram

2008-03-27 @ 22:47:02
URL: http://zaaurahs.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback