Måttlig ångest

Jag gillar kaviar. Väldigt mycket. Dvs, Kalles kaviar med färskost. Den vanliga kaviaren är jag inte så förtjust i. Den med ägg tycker jag låter väldigt läskig (ägg på tub!?!?) och den med banan har jag helt enkelt inte vågat prova.

Nej, Kalles randiga med färskost litar jag på. Den är trygg. Den är god. Och speciellt god är den på knäckemacka.

Då jag nästan hungrade ihjäl vid 20-tiden ikväll, insåg jag att det var just detta jag var sugen på.
Tyvärr var det inte mycket kvar i tuben, något som provocerade fram en liten ångest hos mig (eftersom jag brukar vara rejält hungrig och därför hungrig på MÅNGA knäckisar).

Med en större lättnad i kroppen konstaterade jag att tuben räckte till fem knäckemackor.

Tillsammans med två kokta ägg och ett stort glas mjölk, kunde jag lugnt klappa mig på min (gravidliknande) mage och rapa mig mätt.

image54


Imorgon måste jag dock komma ihåg att köpa en ny tub. Annars kan det gå riktigt, riktigt illa.

Kommentarer
Postat av: pigis

var också ytterst tveksam till banankaviaren, men den var riktigt god...faktiskt! :)

2008-03-13 @ 20:17:05
Postat av: Frk.

hmm...bjuder du eller? vill liksom inte riskera köpa en hel tub om man inte skulle tycka om det...kan ju smaka en bit först kanske? haha..ni svenskar e så jäkla roliga. bananer i allt för farao!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback