Påsklov

Så. Då har man installerat sig hos Pappa. Nu måste jag bara duscha, hälsa på Farmor, och promenera med Hilde, min bästis.

Tänkte att jag skulle lägga in några bilder som ni kan kolla på om ni vill, men tänker inte skriva så mycket. Vet att ni inte pallar läsa.

Hade en trevlig, fast jobbig trip till fjällen. Fick ta sig med skider från bilen 500 meter upp till stugan. Kändes lagom när man inte stått på långfärdsskidor sedan högstadiet. Men det gick överraskande bra. Precis som att cykla! Har du en gång lärt dig hur man gör, glömmer du det aldrig ;)

Här kommer lite kort på bilturen upp till stugan, själva stugan, lite myspys, och den fina utsikten runt om stugan.

                 

              

          

Den gamla tekniken kom gott med dagen efter då vi begav oss ut på 2 mils skidåkning. Först var man glad och pigg (sista kortet där uppe). Sen var det helt jävligt. Först svettades jag som en gris de första 3km, sen frös jag som en liten fågelunge utan fjäder de resterande 17km. Hela vägen hem bara gick jag som i en dimma på skidor som glappade bakåt, men inte gled framåt. Jag var ganska så säker på att jag skulle hittas ihjälfrusen när snön smälter. Men det gick bra. Då vi äntligen efter 4 1/2 timmes skidåkning kom tillbaka till stugan, tog det mig ytterligare 4 timmar innan jag fick värmen tillbaka i kroppen. Alla muskler värkte, och jag frös. Jag hackade tänder framför en öppen brasa, inlirad i tre filtar, en fleecetröja, långkallingar och mjukisbyxer. Samt yllestrumper och tjocka tofflor på fötterna. Snacka om bajsigt.

Ingen upplevelse jag gärna gör om utan rätt kläder och rätt väder.

           
Slitna                            After-ski ;)                   Mat!                               Jättegod mumsmat

Då vi vaknade igår (fredag) snöade det så man trodde man skulle snöa inne. Vi bestämde oss för att städa och åka hem istället. Ingen ide att bara sitta där om man ändå måste åka hem lördag morgon. Men alltså, snö eller?

     

Morten fick gräva fram gasledningen, vattenkällargrejen osv.

  

Äntligen var vi färdigpackade, färdigstädade och redo att klä på oss och åka två skidtrips ner till bilen med baggage. Krafterna var återställda sedan 2milen dagen innan, och jag var jävligt redo. Redo för att använda kroppen lite, redo för att komma ut i solen (som plötsligt kommit fram), och redo för att återvända till civilisationen där det finns värmeelement i husen så man inte behöver värma sitt täcke framför brasan, där det finns dusch, varmvatten i kranarna, internett, och promenadavstånd till en affär.

  

Näh, nu blev det visst en del skrivande ändå. Well, well, skit samma.

Nu ska jag ta en dusch, sen ska jag ta mig ut i den ekstremt kalla soldagen och gå en prommis i gamla stan med min bästis.

Trevlig Påskafton till alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback