Rested

Ni fattar inte hur otroligt jäkla skönt det är att vakna till på morgonen och känna att man är utsövd. Det är det mest underbara som finns. 

Man kliver med lätta steg ur sängen, går på toa och tar in den enorma mängden snö som har kommit under natten och som fortsätter envisas med att komma.

Huset har inte vaknat ännu och ganska snabbt kommer jag på att JAG minsann är student några månader till och har därmed fortfarande påsklov.

Då går man tillbaka till sängen, lägger sig under varma, sköna täcket och slumrar bort en stund till.
Bara för att man kan. Och för att det är otroligt skönt.

Tyvärr är det så att medaljen också har en baksida. Är man student och hemma på påsklov, så finns där även föräldrar i brist på andra huseringsmöjligheter.

Detta kan tyvärr leda till abrupta uppvaknanden från en Pappa som ställer sig överst i trappan kl. 0842 och skriker mitt namn. Det gör han för att kolla om jag fortfarande är hemma.

Vaddå hemma? Vart skulle jag annars vara? Det är väl såklart att jag är hemma? Jag har ju lov! Inte behöver jag mucka mig ur sängen kl. 0645.

Honestly.



image107

Kommentarer
Postat av: Kia

Hejsan, jag hoppas du får en underbar och glittrande tisdag. Hälsningar Kia :)

Postat av: bea

tack vad snäll du är :)

2008-03-25 @ 12:20:36
URL: http://lillasnigeln.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback