Sagging rope sign

Jag solade i solarium i förra veckan. Över ansiktsdelen fanns det speglar. Man kunde alltså se sig själv medan man solade. Jag måste säga att jag är tacksam för att man inte går omkring och ser sig själv i ultraviolett ljus hela dagarna. Då hade jag nog skjutit mig själv för länge sen.

Men nog om det; Förutom att mitt ansikte var alldeles blåprickigt (och därmed avslöjade alla hudorenheter jag tydligen har) lade jag också märke till att jag har fått rynkor. Dvs, EN rynka under båda ögonen. Den sträcker sig från näsroten och ut. Den följer på något sett ögats ovala form och fungerar som en inramning av de kommande påsarna. Mycket trevligt.  

Då den första ångesten hade lagt sig över att hitta den första ordentliga rynken i mitt 25 åriga liv (kråktårna räknas inte!! De illustrera bara att jag har skrattat en del!!), blev jag lite fascinerad. Det verkar som om jag har ett radiologiskt tecken i ansiktet. Rynken ser ut precis som den såkallade "Sagging rope sign" som man ibland hittar på röntgenbilder av folks höfter. Till er som inte har pluggat radiologiska ämnen, så säger detta er kanske inte så mycket. Men ni fattar ju ändå principen. Ett rep som inte är stramt. eller nåt.

Jag har till och med varit så generös att jag tagit fram bildbevis;


             
Mitt höger öga                De blå pilarna visar       Ett inte-så-tight rep
                                          fenomenet på
                                          denna rtg-bild av en
                                          höger höft

Nu är det ingen återvändo. Det var det jag visste då jag inte kunde stanna tiden veckan innan jag fyllde 25.

It's all downhill from here.


Kommentarer
Postat av: Esklin på pinne

hihi.. skoj blog


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback