Säkert

Nu när man haft lite tid över till filosoferingar denna ljuva morgon, har tankarna gått åt en hel del till Mord-hots-formuleringar gällande flygbolaget Norwegian/Flynordics VD.
I denna veva har jag också börjat fundera kring deras ständiga förseningar.

Jag har räknat ut att jag i 9 av 10 fall åtminstonde landar 20 minuter för sent när jag flyger med dessa. Då slog det mig plötsligt att de ALLTID skyller missödet på tekniska fel på planen.

För det första; vart köper de sina jävla flygplan egentligen? Inte är bolaget särskilt gammalt, och i rimlighetens namn borde därför inte flygplanen vara så jävla gamla att de ska börja strula. Jag börjar misstänka starkt att VDs extra miljonbelopp i månadslön beror på "insparningar" på flygplanen. De köper helt enkelt planen från typ Rwanda, målar om de lite snyggt i vitt och rött, och sätter sin logga på de. Det är helt sjukt när de har tre avgångar i dygnet att de inte kan ha något extra plan i nödfall, några nya plan, eller whatever.

För det andra; Hur säkert är det att flyga med detta bolag nu då? Det känns liksom inte så där jätteroligt att sätta sig i ett plan där det 9 av 10 gånger strular.

Känner att jag börjar längta till flygningen nu, verkligen. Känns säkert och tryggt. Leende flygvärdinnor.
Aldrig har det varit så viktigt för en passagerare att följa säkerhetsinstruktionen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback